Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av riesling - 23 augusti 2010 09:58



Åhhh, jag var på Forever Young i Gävle i fredags …

Det var bra.

Nä. Det var toppen.

Nä. Det var skitbra, helt enkelt!


Det var roligt att se banden sådär 20-25 år senare, liksom. Jag kommer ju ihåg hur det var då. Förr. När jag var yngre än vad jag är idag. (Fast inte så väldigt mycket yngre förstås ...) Förr, när Olle (sångare i Reeperbahn) var lång, smal, svår och vred sig runt på scenen när han sjöng. Nu var han lång, med kulmage och segade sig runt på scenen … Gulle!


Jag kommer ihåg Lustans Lakejer som skitsnygga och jätteheta killar. Nu stod Johan Kinde där och var äldre, utan hår, lite mer trind men ack så het … Fortfarande minst lika sexig!


Ultravox med Midge Ure var gamla gubbar, allihop. Småtrinda, skalliga och välklädda i kostymer som såg dyra ut. Men med de gamla hitsen.


Human League var där och de två doatjejerna hade kort kjol, lårhöga stövlar och mellan kjolen och stövlarna hade de uppfriskande nog celluliter på låren. Precis som jag!


Alla gamla hits spelades, jag drack öl i plastmugg, precis som förr, stämningen var god, alla var i min ålder fast hade till förmån för de gamla Doc Martens-kängorna ännu lite mer fotriktiga skor och bekväma, varma, vindtäta kläder istället för att vara hippa i tunna men snygga och coola kläder.


Ja, hela kvällen var nästan magisk då jag under några timmar hamnade tillbaka på 80-talet och var ung och het igen med hela livet och alla dess möjligheter framför mig. Jag blev till och med så ung och het att jag hittade någon att hångla med …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards