Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av riesling - 12 augusti 2010 20:50


Den här kontaktannonsen hittade jag för bara några dagar sedan och den hamnade supergenast i min samling! Den är så fantastiskt rolig! Den stod under "Söker vänner".


”Det skulle vara roligt att träffa en kille

och en tjej att umgås med. Vi skulle

kunna gå ut och se oss omkring här

i småland där jag bor. Ännu bättre

vore det om ni kunde spela något

instrument.”


Jag tjuter av skratt varenda gång jag läser den här annonsen. Det är så mycket som är så roligt i den! Varför vill man absolut träffa en kille och en tjej? (Vad vill personen göra med dem?!)


Gå ut och sig omkring i Småland? Varför??

”Där jag bor”. Småland är stooort – ungefär var ska vi se oss omkring? Jag kanske redan har sett just det?


Ännu bättre vore det om jag kunde spela något instrument. Eh ... Varför?!?!

Ska jag spela flöjt eller harpa medan vi promenerar?

Eller i stället för att promenera?

Vill personen starta ett band? Varför ska vi i så fall ut och se oss omkring i Småland?


Som sagt, jag skrattar mig hes åt den …

Av riesling - 12 augusti 2010 09:38


Ja, herre gud … Den sista dumskallen är inte född än, det vet jag, men ibland blir jag ändå förvånad!


I morse när jag körde till jobbet så lyssnade jag på nyheterna på radion och hörde följande. (Ni kanske redan har hört eller läst detta, men det tål att upprepas, tycker jag.)


Ungefär så här sa de på radion:

”En 30-årig man från Stockholm stämde träff med en 13-årig flicka för att ha sex med henne. De hade träffats på en dejtingsajt på nätet.

Mannen satte in 500 kronor på flickans konto i förväg. Men sedan kom aldrig flickan till dejten.

Mannen blev arg och kände sig lurad. Han tog reda på flickans adress, ringde hem till henne och fick prata med flickans pappa som han krävde pengarna tillbaka från.

Mannen är nu åtalad”


Mannen är nu åtalad? No shit?!


Nu står jag INTE på 30-åringen sida p å  n å g o t  s o m  h e l s t  s ä t t !!

Men - sicken dum jäkel!!!

Tänk om alla dummingar och busar kom och serverade sig själva på silverfat sådär. Vad lätt det skulle vara i livet då!


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards