Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

I-landsproblem.

Av riesling - 23 januari 2012 15:17


Nu har jag allvarliga problem!

Allvarliga I-landsproblem!


På lördag ska vi ha Vinterfest på jobbet. Vi ska träffas klockan 17 och ha boule-turnering och så blir det buffé-mat efteråt. Efter det blir det blir det dessutom dans till nåt himla band. (Inget ont om bandet, jag vet bara inte vilka de är …)


Jag tänkte – utan att ens reflektera över att det kunde finnas alternativ! – att komma i ”boule-kläder”. Det skulle ju vara boule-turnering! Alltså är det väl lämpligt att komma i vardagskläder? Typ träningskläder, jeans och gympadojjor, T-shirt från nån gammal konsert, fleecetröja om det blir kallt etc etc



Idag kom en kollega fram till mig när jag hämtade kaffe på jobbet och frågade vad jag skulle ha på mig och jag svarade såklart att boule-turneringskläder skulle jag ha och inget annat.

Hon kontrade med att hon skulle ha klänning och klackeskor – och fram till det ögonblicket så visste jag inte ens om att det gick att tänka annorlunda än jag hade gjort fram till dess. Hjälp? Kommer jag att vara den enda som kommer i träningskläder och gympaskor?


Jag har egentligen inga problem med att inte passa in i olika grupper, men ibland tycker jag att det är enklast att hålla på etiketten och respektera den/de som har hittat på något.


Å andra sidan, om vi nu skulle ha boule-turnering så vore det väl en rolig syn om vi skuttade omkring på banorna med pumps och höga klackar, kostym med väst och slips, klänning som är kort nog att visa trosorna om man böjer sig efter boule.klotet?


Nu till mina problem; ska jag ta bekväma boule-kläder och riskera att vara den enda som har det? Eller ska jag klä mig festligt, ta på lite smink, välja skor som är snyggare än bekväma och så kanske sitta på en pall som ett kuttersmycke och sippa på ett glas vin och titta på när andra spelar boule?


Problem, problem, problem …


 
 
filoZophie

filoZophie

23 januari 2012 23:59

Sorry tjejen men jag kan definitivt INTE se dig framför mig som något kuttersmycke :/ Nej, jag tycker att du ska göra det du gör bäst kompromissa. Ta fram ett par snygga men halvbekväma skor, en snygg byxa och en lite häftigare topp, ta ett glas av favvovinet och ge dig sedan ut på boulebanan :) Lycka till. Och fungerar inte det så kan du alltid hänga på mig i maj på en rolig bloggträff :D
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

10 februari 2012 15:24

Märkligt hur väl du verkar känna mig trots att vi varken har träffats irl, vet vilka vi är eller kommunicerar på annat sätt än här på bloggen ...
Du har så infernaliskt rätt i din analys ...

 
Ingen bild

AB

25 januari 2012 17:01

Ta på dig snygga MEN bekväma kläder:)!!! Nåt mellanting mao...

riesling

10 februari 2012 15:25

Mycket bra tips!
Det blev så jag gjorde.
OCH med peruk för att roa mig själv ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Skapa flashcards