Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av riesling - 10 augusti 2010 10:50


Igår när jag satt och zappade framför TV:n kom jag förbi det helt orimliga programmet ”Celebrity Rehab”.

Jag fastnade helt och hållet. Sicket program!!


Det handlar om kändisar (skådisar, sångare/-erskor, idrottsprofiler osv.) som ligger inne på behandlingshem och ska sluta med sitt missbruk oavsett om det är sprit, knark, tabletter eller vad det nu kan vara.

Vilka jäkla loosers!!


Jag måste erkänna att jag blev helt fast framför programmet och kunde inte slita mig. Vilka tragiska karaktärer! Det där måste väl vara ett program som avskräcker från missbruk ändå?!


Dessa människor som ser ut som om de krupit fram från under stenar. De är slitna, skakiga, verkar ha tappat hjärnceller eftersom de pratar och svarar fullkomliga vansinnigheter. De gör ett seriöst korkat intryck. Ja, TV vinklar säkert det hela, men om bara en bråkdel skulle stämma skulle det ändå skrämma skiten ur mig!


De har allihop i stort sett jättejobbiga bakgrunder och har varit med om saker som jag skulle önska att ingen skulle behöva vara med om. Men det är en förklaring – inget försvar! Det kan aldrig vara ett försvar! Alla människor är alltid ansvariga för sitt eget liv, här och nu, och man har alltid val.


Vilka stackars människospillror. Det kan väl inte finnas en enda vettig människa som ser något glamouröst eller lockande i att börja missbruka farliga substanser när man har sett de där och hur de ser i verkligheten? Bakom allt smink, alla livvakter, alla förlåtande kamerafilter och personliga assistenter som sopar upp och bort all skit kring de stora stjärnorna?


Att ha ett missbruk är inte snyggt! Det spelar ingen roll om du är en pinnsmal, hålögd heroinist som är hemlös och går på Plattan i Stockholm eller om du är en hyllad skådis med massor av miljoner och en hel stab av människor runt dig som hjälper dig att försöka undvika de värsta tabbarna.

Du blir inte attraktiv eller beundrad eller hyllad eller avundad för ditt missbruks skull!! Och det tycker jag att Celebrity Rehab visar på ganska tydligt.


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards