Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Det viskar under min säng ...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39


Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.


Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där lådorna och när jag lyssnar riktigt noga så är det från lådan med sommarskorna:


(Läs med pipig röst:) ”Vi vill inte ligga här längre, vi vill komma fram och komma ut och gå. Nu!” hörs det från lådan. ”Vi vill sitta på fötter med snyggt nagellack och vara ute i luften där det är vår och sommar och vi vill turas om att följa med dig till jobbet och gå omkring i solen. Vi vill återigen sitta på bruna fötter och ta det lugnt på en uteservering med ett glas rosé och spana in coola herrskor. Vi tycker verkligen det är dags att komma fram nu igen!”


Jag tycker mig dessutom höra följande (läs fortfarande med pipig röst): ”Vi tycker inte att vi är tillräckligt många för att trivas, vi vill bli fler! Många fler!”


Någon mer än jag som hör saker från sina skor …?!


 
 
filoZophie

filoZophie

14 februari 2012 21:07

Okej, vi tar det från början. Ja, du ska se dig om efter ett nytt jobb... Ett jobb där du får känna dig uppskattad, ha bra chefer och kollegor. Nej, du ska INTE tvätta... det kan hon göra själv ;) Den 14 februari 2012 är riktigt speciell, för det kommer bara hända en enda gång i ditt liv så jag tycker du ska fira med ett glas vin för det gör jag och sist men inte minst på något sätt så ska du nu gå in till missvivi (eller mig) och anmäla dig på bloggträff i maj. Det blir mat, det blir vin och det blir jag ;) Bättre än så blir det nog inte ;)
Och visst ja, jag höll på att glömma.... Välkommen tillbak, du har varit saknad <3

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

15 februari 2012 11:21

*ler stort*
Ok, där hör jag! :-)
Jag har själv funderat på att söka nya roliga tjänster när det nu blir såhär så då bestämmer jag det.
Jag gör vad jag kan för att få en hyfsad tonåring men de kan vara rätt så självupptagna - du har rätt, hon kan tvätta själv ...
Jag ska verkligen fundera på det där med att komma på bloggträffen för det låter riktigt spännande!
Dessutom - Tack för välkomnandet åter!

 
Sussie

Sussie

15 februari 2012 07:43

Det låter riktigt skumt.

http://Rockisar.bloggplatsen.se

riesling

15 februari 2012 11:21

Jag vet ...

 
Vivi

Vivi

15 februari 2012 09:45

Aha ...så det är det jag hör från min gaderob på nätterna, tror dessutom de håller på att gadda ihop sig med mina sommarklänningar ;)

http://www.missvivis.se

riesling

15 februari 2012 11:22

Japp, det måste vara det som du hör!!
Jag kan dessutom mycket väl tänka mig att sommarklänningarna gaddar ihop sig med dem ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Av riesling - 23 januari 2012 15:17

  Nu har jag allvarliga problem! Allvarliga I-landsproblem!   På lördag ska vi ha Vinterfest på jobbet. Vi ska träffas klockan 17 och ha boule-turnering och så blir det buffé-mat efteråt. Efter det blir det blir det dessutom dans till nåt him...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards