Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Celebrity Rehab.

Av riesling - 10 augusti 2010 10:50


Igår när jag satt och zappade framför TV:n kom jag förbi det helt orimliga programmet ”Celebrity Rehab”.

Jag fastnade helt och hållet. Sicket program!!


Det handlar om kändisar (skådisar, sångare/-erskor, idrottsprofiler osv.) som ligger inne på behandlingshem och ska sluta med sitt missbruk oavsett om det är sprit, knark, tabletter eller vad det nu kan vara.

Vilka jäkla loosers!!


Jag måste erkänna att jag blev helt fast framför programmet och kunde inte slita mig. Vilka tragiska karaktärer! Det där måste väl vara ett program som avskräcker från missbruk ändå?!


Dessa människor som ser ut som om de krupit fram från under stenar. De är slitna, skakiga, verkar ha tappat hjärnceller eftersom de pratar och svarar fullkomliga vansinnigheter. De gör ett seriöst korkat intryck. Ja, TV vinklar säkert det hela, men om bara en bråkdel skulle stämma skulle det ändå skrämma skiten ur mig!


De har allihop i stort sett jättejobbiga bakgrunder och har varit med om saker som jag skulle önska att ingen skulle behöva vara med om. Men det är en förklaring – inget försvar! Det kan aldrig vara ett försvar! Alla människor är alltid ansvariga för sitt eget liv, här och nu, och man har alltid val.


Vilka stackars människospillror. Det kan väl inte finnas en enda vettig människa som ser något glamouröst eller lockande i att börja missbruka farliga substanser när man har sett de där och hur de ser i verkligheten? Bakom allt smink, alla livvakter, alla förlåtande kamerafilter och personliga assistenter som sopar upp och bort all skit kring de stora stjärnorna?


Att ha ett missbruk är inte snyggt! Det spelar ingen roll om du är en pinnsmal, hålögd heroinist som är hemlös och går på Plattan i Stockholm eller om du är en hyllad skådis med massor av miljoner och en hel stab av människor runt dig som hjälper dig att försöka undvika de värsta tabbarna.

Du blir inte attraktiv eller beundrad eller hyllad eller avundad för ditt missbruks skull!! Och det tycker jag att Celebrity Rehab visar på ganska tydligt.


 
 
Bitterfittan

Bitterfittan

10 augusti 2010 16:43

Ja men Gud, jag såg det där förra veckan, eller när det nu var. Det stod illa till med några av dem. Men den där lilla odrägliga prinsessan är väl rätt många strå vassaren än de övriga - och då menar jag inte vass som smart!!!! Sicken puckad människa. Hennes förträffliga person går nog knappast att beskylla drogerna för. HOn är nog född med så fina manér. huuuuuuuuuuu!
Btw, om du vill, läs "men oj" hos mig. Du finns omnämnd. Dock UTAN motprestation.

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
filozophie

filozophie

10 augusti 2010 19:43

Hej min vän:)
Håller fullständigt med dig, ett gäng sorgliga figurer som man inte kan avundas ens det minsta lilla är Celebrity Rehab. Sett ur ett sociapsykologiskt perspektiv är det ändå ett mycket intressant program.
Kramen/FiloZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Vickan

Vickan

11 augusti 2010 10:40

Har inte sett det programmet. Det är bra att de visar effekterna av ett missbruk och att de visar just kändisar som de unga ser upp till. Det är fruktansvärt vad ett missbruk kan göra med en människa.

http://annehlie.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

11 augusti 2010 11:34

Tack, vad snälla du är :D så glad jag blir!!!
Jo det var himla skoj att gifta sig det rekommenderas ;)

*länk länk*

Håller med dig, speciellt dte där med att det är en förklaring men inget försvar. Det sorgliga är att så många drogmissbrukare har så otroligt mycket dubbelmoral. De vill kämpa mot världens orättvisor men sniffa knark framodlat av fattiga barn är helt okej ... :(

http://www.missvivis.se

 
Xecute

Xecute

13 augusti 2010 11:01

Försökte se det programmet en gång, men blev så irriterad.. eftersom jag håller med dig i allt! Och, för att jag varit på "riktiga" behandlingshem bland "riktiga" missbrukande människor (alltså, inte själv inlagd :-p), som INTE har massor av pengar och staber till hjälp i livet...

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards