Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Forever Young!

Av riesling - 23 augusti 2010 09:58



Åhhh, jag var på Forever Young i Gävle i fredags …

Det var bra.

Nä. Det var toppen.

Nä. Det var skitbra, helt enkelt!


Det var roligt att se banden sådär 20-25 år senare, liksom. Jag kommer ju ihåg hur det var då. Förr. När jag var yngre än vad jag är idag. (Fast inte så väldigt mycket yngre förstås ...) Förr, när Olle (sångare i Reeperbahn) var lång, smal, svår och vred sig runt på scenen när han sjöng. Nu var han lång, med kulmage och segade sig runt på scenen … Gulle!


Jag kommer ihåg Lustans Lakejer som skitsnygga och jätteheta killar. Nu stod Johan Kinde där och var äldre, utan hår, lite mer trind men ack så het … Fortfarande minst lika sexig!


Ultravox med Midge Ure var gamla gubbar, allihop. Småtrinda, skalliga och välklädda i kostymer som såg dyra ut. Men med de gamla hitsen.


Human League var där och de två doatjejerna hade kort kjol, lårhöga stövlar och mellan kjolen och stövlarna hade de uppfriskande nog celluliter på låren. Precis som jag!


Alla gamla hits spelades, jag drack öl i plastmugg, precis som förr, stämningen var god, alla var i min ålder fast hade till förmån för de gamla Doc Martens-kängorna ännu lite mer fotriktiga skor och bekväma, varma, vindtäta kläder istället för att vara hippa i tunna men snygga och coola kläder.


Ja, hela kvällen var nästan magisk då jag under några timmar hamnade tillbaka på 80-talet och var ung och het igen med hela livet och alla dess möjligheter framför mig. Jag blev till och med så ung och het att jag hittade någon att hångla med …


 
 
jeppehegersten

jeppehegersten

23 augusti 2010 15:28

Hångla? Usch vad omoraliskt ...;)
Härligt att du hade det trevligt, slapp du regn?

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

23 augusti 2010 15:48

Japp! Jag är mycket omoralisk! :-) *mallig*
Ja, det var mycket trevligt och inte en regndroppe på hela kvällen/natten. Sicken tur, va'?

 
jeppehegersten

jeppehegersten

23 augusti 2010 16:27

Jag visste väl att du var en bra människa ;)
En del har tur med vädret vid konserter, andra inte...

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

23 augusti 2010 16:28

:-D

 
Xecute

Xecute

23 augusti 2010 17:14

Underbart! Damn, jag borde varit där. Human League... bara namnet slänger tillbaks mig till folkets parks dansgolv och hjärtasmärtan....

http://xecute.bloggplatsen.se

riesling

23 augusti 2010 21:14

Folkets Parker, ja ...
Nu fick du mig att hamna där. Det var några år som gick åt till att åka runt i parkerna. Det var tider det, med taffliga, finniga, tonåriga hetingar som inte gick av för hackor ...
Det är så skönt att ha blivit äldre, klokare, lugnare, vuxnare, tryggare ...

 
F

F

23 augusti 2010 21:21

avundsjuk...

http://dagligdags.blogg.se

riesling

23 augusti 2010 21:27

:-D

 
Vickan

Vickan

24 augusti 2010 15:32

Åh vad avundsjuk jag blir. Jag vill också återuppleva den gamla goda tiden!!!

http://annehlie.bloggplatsen.se

riesling

24 augusti 2010 15:32

Ja, det var mycket härligt!!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

24 augusti 2010 20:24

Fast erkänn att hårdrock är mycket bättre än syntpop..! ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

24 augusti 2010 21:51

Njae ... Synth är som tuggummi för hjärnan, det ger sysselsättning åt öronen när jag har tråkigt även om det ju oftast är trallvänligt och medryckande med klatchiga refränger. (Läs mer om musiksmaken under en av mina frågor.) Jag har riktigt smal smak när det gäller hårdrock, inte allt får godkänt av mig. Jag har väl antagligen inte förstått mig på det? De där falsettljuden som ex. Axl Rose höll på med? de höll på att göra mig tokig! Hårdrocksballader gör mig nervös och jag förstår mig inte på dem. Varför göra en ballad när du spelar hårdrock, liksom?! Jag gillar Metallica och sedan finns det alltid enstaka låtar som jag skulle kunna rabbla, men jag kan banden för dåligt. Vad är hårdrock?

 
baraenjeppe

baraenjeppe

24 augusti 2010 23:47

Hårdrock är just hård rock....synth är trallvänligt och tråkigt...nu generaliserar jag grovt då jag faktiskt gillar depeche mode och kraftwerk !....skillnaden är just enligt mig, hård rock är känslor, synth tuggummi....;)
Ngra hårdrocksband som definerar genren är ju Black Sabbath, Iron Maiden, Led Zeppelin och Metallica...sen är ju musiksmaken som baken, dvs delad...det är väl likadant med mig, jag har inte förstått mig på synthmusiken generellt....och jag håller med vad gäller axl rose...mycket överskattad!
Skall genast länka till min favosynthlåt på bloggen...bara för dig ;)
Jag gillar människor som tycker om musik, som inte bara har absolute music samlingar hemma....hellre en synthare en ngn som gillar tomas ledin liksom ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

25 augusti 2010 09:45

Ja, fy fan för människor som påstår att de gillar musik och sedan plockar fram Absolute Music 14 ...
Döskallar!!
Hellre någon som gillar musik jag inte förstår mig på än någon som är likgiltig inför musik eftersom de då inte har några tydliga åsikter. Människor med åsikter är så mycket enklare att umgås med.
Kan för lite om Maiden, Zeppelin och Black Sabbath för att ha en åsikt men om de påminner om Metallica så rockar de ju ... :-)
Kanske borde vi spela favoritlåtar för varandra någon gång och berika varandra ..??

 
jeppehegersten

jeppehegersten

25 augusti 2010 15:29

Ja döskallar är ett mycket passande ord i det sammanhanget!

Har ju lite musiklänkar i min blogg, desstuom katigoriserade.

En mycket bra ide, man lär sig alltid ngt nytt, vem vet kanske jag blir synthare på kuppen ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

25 augusti 2010 18:36

Du vet inte vad du ger dig in i - jag har fått människor att bli värre saker än synthare ... :-)

 
baraenjeppe

baraenjeppe

25 augusti 2010 20:40

Va, finns det värre saker? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

25 augusti 2010 21:00

Jodu, myyycket värre ...
moahahaha!!!
*asgarv*

 
baraenjeppe

baraenjeppe

25 augusti 2010 21:14

*orolig*

;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards