Alla inlägg den 19 maj 2010

Av riesling - 19 maj 2010 09:29

Jag har blivit bjuden på ett (finare) bröllop senare i sommar och när jag glad och inspirerad gick igenom min garderob så insåg jag efter intensivt letande att jag faktiskt inte har något lämpligt att sätta på mig till detta bröllop. Det var lite nedslående eftersom jag alltså är en fyrtio-plussare som inte har jag något riktigt fint att ha vid högtidligare tillfällen. Dags att bli vuxen.


Jag har under några dagar letat runt i affärer med finkläder och sett många, mååånga klänningar som jag skulle köpa om jag var miljonär, men till slut hittade jag en nougatfärgad sak i min prisklass som skulle kunna funka så jag provade raskt klänningen.

Det var en bedårande sak som var axelbandslös och som med andra ord satt åt lite på överdelen och som sedan gick ner i en vid kjol (jättefin!) men med mina minimala tuttar så blev det liksom en tygpåse som satt och sladdrade där framme. Det såg inte så sofistikerat ut, vilket jag även mumlade ilsket åt den dumma klänningen.

Men jag ville ju ha klänningen!! VILLE HA!!!!


Flickan i affären (en säljare ut i fingerspetsarna, hon ska fortsätta jobba med det hon gör!) hämtade kvickt och raskt ilägg (löstuttar) för att få eländet att sitta lite snyggt. Jag stoppade in dem på plats och fick två chocker:


Silikon Lösbröst bild


1)      I mina ögon såg jag plötsligt ut som Dolly Parton och jag skulle svårligen känna mig bekväm i de där. Tänk dessutom om de halkar ner. Eller upp. Eller ur... 

2)      Ilägget såg ut som en liten gummiflärp och kostade hutlösa 349:-!! För lite gummi?!?! Näe tack, de köper jag inte! Jag skulle lika gärna kunna klippa mig ett par själv i skumgummi. Eller smälta ihop några gummiband som jag formade till två kluttar.


Jag inhandlade dock klänningen och gick raka spåret till en välkänd underklädeskedja där jag bad om hjälp.

Den söta säljaren i den affären sa att jag behövde något som hette balconette ... Det vill säga en BH utan axelband (eller löstagbara, åtminstone). Den kostade 269:-!! Mina underkläder ligger vanligtvis i priskategorin: Tag 3 betala 10:- (med viss överdrift) så denna extremt dyra BH som jag kände mig mer eller mindre tvungen att köpa (fortfarande billigare än löstuttarna, dock!) vet jag inte om jag ens kommer att våga använda. Fast klänningen sitter snyggt med balconetten under ...


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards