Alla inlägg den 26 maj 2010

Av riesling - 26 maj 2010 15:59


En kompis ringde mig igår och beklagade sig över att barn är så omdömeslösa och opålitliga. (Ja, det var med humor och värme) Hon har en dotter som är två och ett halvt år. Denna tjej har under våren varit lite förkyld, fått influensa, haft öroninflammation och varit dålig i omgångar.

Nu fick hon för några dagar sedan feber igen, och ganska hög sådan. Det gick inte att dämpa den så min kompis åkte in till akuten med sin dotter och där gav de henne stolpiller med något slags febernedsättande (alvedon?) och så blev hon kvar några timmar för observation. Åkte sedan hem och blev bra.

Så långt är allt gott och väl.



Men.

Nu ringde min kompis mig igår med tydlig frustrationen och sa:


-          Jag kan inte skicka henne till dagis! Hon går runt och säger att hon inte vill ha en pinne i rumpan och så menar hon det där stolpillret hon fick. Men det vet de ju inte på dagis …!! Jag kan inte lämna min dotter där när hon säger såna saker! Vad ska de tro?!?



Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards