Alla inlägg den 17 maj 2010

Av riesling - 17 maj 2010 09:53

Det nyår som var sist så hade jag ett nyårslöfte som löd:


"Jag ska bli ekonomisk. Jag ska under 2010 baka allt mitt bröd själv. Det är både godare och nyttigare, samt billigare."


Detta har jag hållit fast vid (klapp på axeln). Jag har bakat allt matbröd sedan dess. Jag har experimenterat med mjölsorter, jäsningstider, ingredienser såsom potatis, nötter, morötter. Jag har gjort limpor, styckbröd, tekakor, baguetter - även hjärtformade brödbitar! Jag har gjort mörkt bröd, ljust bröd, bröd både med och utan fiber. You name it - jag har troligen provat det ...!

Mina barn har med stor förtjusning ätit och mumsat och berömt mig!


Nu har vi kommit till mitten av Maj och i går kväll bakade jag nytt bröd till halv tolv på natten. (Det var rågbröd med rivna morötter i.)

I morse kom mina barn upp och tittade med ledsna ögon på mina bröd

- Mamma, kan du inte köpa bröd nån gång?!? Varför måste du baka allt bröd?? Det är inte gott! Kan du inte köpa bröd ...?


Hur är det talesättet går?

"Gräset är alltid grönare på andra sidan" ...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards