Alla inlägg den 22 maj 2010

Av riesling - 22 maj 2010 14:03

Ojojoj, drama drama drama ...


 Igår kväll skulle dottern (som är nötallergiker) hem till en kompis och se en film med ett gäng tjejer. Efter det var slut skulle hon hem.
Innan det var slut ringde hon mig och grät: "...och då tog jag en godisbit .. snyft ... och det var visst nötter i den... snyft ... och nu kliar jag överallt och är svullen och har ont i magen ... snörvel.."



Det var i det läget inget att vänta på och fundera över eftersom jag vet att hon kan svullna igen i halsen av nötter ... Det var bara att leka utryckningsfordon och åka och hämta henne med blixtens fart. 

Hon såg helt galen ut när jag mötte henne för hon var illröd över hela kroppen och svullen på armar, ben, mage och rygg och hon kliade helt galet. Jag gav henne en adrenalinspruta tryckte i henne antihistamin och vi åkte hem. Eftersom det inte var första gången som hon av misstag fick nötter i sig så visste jag att vad gäller nötter så kommer reaktionen omedelbart, så efter en eller två timmar blir det inte värre. Det lugnade långsamt ner sig i kroppen på dottern och efter ytterligare någon timme hemma vågade jag låta henne lägga sig. Själv satt jag uppe och kollade till henne med jämna mellanrum för att se att allt var bra. Hon vaknade klockan fyra av att magen krampade och efter en del turer fram och tillbaka så spydde hon och det var nog det sista hennes stackars kropp behövde för sedan sov hon lugnt fram till nio.


Hade jag varit rökare så hade jag rökt upp ett par paket cigg den här natten. Jag såg riktigt tärd och sliten ut på morgonen av sådan där mamma-oro, men tror ni dottern hade vett på det?! Klockan nio kommer hon ut från sitt rum, ser ut som en pigg solstråle och säger: "Nu mår jag bra, jag går på fotbollsträningen klockan tio ..."


Då höll jag på att ge henne stryk ...


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards