Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Det var nötter i godisbiten ...

Av riesling - 22 maj 2010 14:03

Ojojoj, drama drama drama ...


 Igår kväll skulle dottern (som är nötallergiker) hem till en kompis och se en film med ett gäng tjejer. Efter det var slut skulle hon hem.
Innan det var slut ringde hon mig och grät: "...och då tog jag en godisbit .. snyft ... och det var visst nötter i den... snyft ... och nu kliar jag överallt och är svullen och har ont i magen ... snörvel.."



Det var i det läget inget att vänta på och fundera över eftersom jag vet att hon kan svullna igen i halsen av nötter ... Det var bara att leka utryckningsfordon och åka och hämta henne med blixtens fart. 

Hon såg helt galen ut när jag mötte henne för hon var illröd över hela kroppen och svullen på armar, ben, mage och rygg och hon kliade helt galet. Jag gav henne en adrenalinspruta tryckte i henne antihistamin och vi åkte hem. Eftersom det inte var första gången som hon av misstag fick nötter i sig så visste jag att vad gäller nötter så kommer reaktionen omedelbart, så efter en eller två timmar blir det inte värre. Det lugnade långsamt ner sig i kroppen på dottern och efter ytterligare någon timme hemma vågade jag låta henne lägga sig. Själv satt jag uppe och kollade till henne med jämna mellanrum för att se att allt var bra. Hon vaknade klockan fyra av att magen krampade och efter en del turer fram och tillbaka så spydde hon och det var nog det sista hennes stackars kropp behövde för sedan sov hon lugnt fram till nio.


Hade jag varit rökare så hade jag rökt upp ett par paket cigg den här natten. Jag såg riktigt tärd och sliten ut på morgonen av sådan där mamma-oro, men tror ni dottern hade vett på det?! Klockan nio kommer hon ut från sitt rum, ser ut som en pigg solstråle och säger: "Nu mår jag bra, jag går på fotbollsträningen klockan tio ..."


Då höll jag på att ge henne stryk ...


 
 
Emelie

Emelie

22 maj 2010 21:18

Vilken dramatik! Tur att det gick bra och att du hade spruta och mediciner hemma!

Jo, Göteborgsvarvet gick bra. Dvs H skadade sig inte och kollapsade inte av värmen. Däremot nådde han inte den tid som hade hade föresatt sig, men so what? Han orkade spring över två mil i sträck!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

23 maj 2010 14:42

Vilken pers du gått igenom men tack o lov verkar du vara en kunnig och förstående mamma som tur är...Härligt att hon var vanligt pigg igen dagen efter.
Ha det gott
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
xecute

xecute

23 maj 2010 19:43

omg, stackars dig! jag vet hur hemskt det är, är gift med en extrem nötallergiker, och det är ju ändå min man och inte något av våra barn.
Barn är ju helt sjuka i huvudet förresten, kan hålla en vaken halva natten så man vaknar som ett lik - av pigga, fräscha barn.... :-)))

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

24 maj 2010 10:56

Tack för den snälla kommentaren ;)

Oh stackare, första gången var VERKLIGEN insåg vilket jobb min mamma gjort för mig var när jag hade jobbat som barnflicka i 2 veckor, då ringde jag hem & bad om ursäkt för att jag varit barn & tackade för uppfostran ;)
Din dotter kommer förhopningvis också snart inse de uppoffringar du gör, som sömn ;)

http://www.missvivis.se

 
Maddo

Maddo

25 maj 2010 09:19

Haha, jag älskar ditt sätt att skriva! Hur du kan få en sådan allvarlig grej att låta komisk! Skönt att dottern mår bättre nu!

Haha, detox är svårt. Jag har en sådan otrolig vilja och motivation så jag klarar det =) Och jag mår bättre av det också, tycker jag =)

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards