Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Klänning till bröllop

Av riesling - 19 maj 2010 09:29

Jag har blivit bjuden på ett (finare) bröllop senare i sommar och när jag glad och inspirerad gick igenom min garderob så insåg jag efter intensivt letande att jag faktiskt inte har något lämpligt att sätta på mig till detta bröllop. Det var lite nedslående eftersom jag alltså är en fyrtio-plussare som inte har jag något riktigt fint att ha vid högtidligare tillfällen. Dags att bli vuxen.


Jag har under några dagar letat runt i affärer med finkläder och sett många, mååånga klänningar som jag skulle köpa om jag var miljonär, men till slut hittade jag en nougatfärgad sak i min prisklass som skulle kunna funka så jag provade raskt klänningen.

Det var en bedårande sak som var axelbandslös och som med andra ord satt åt lite på överdelen och som sedan gick ner i en vid kjol (jättefin!) men med mina minimala tuttar så blev det liksom en tygpåse som satt och sladdrade där framme. Det såg inte så sofistikerat ut, vilket jag även mumlade ilsket åt den dumma klänningen.

Men jag ville ju ha klänningen!! VILLE HA!!!!


Flickan i affären (en säljare ut i fingerspetsarna, hon ska fortsätta jobba med det hon gör!) hämtade kvickt och raskt ilägg (löstuttar) för att få eländet att sitta lite snyggt. Jag stoppade in dem på plats och fick två chocker:


Silikon Lösbröst bild


1)      I mina ögon såg jag plötsligt ut som Dolly Parton och jag skulle svårligen känna mig bekväm i de där. Tänk dessutom om de halkar ner. Eller upp. Eller ur... 

2)      Ilägget såg ut som en liten gummiflärp och kostade hutlösa 349:-!! För lite gummi?!?! Näe tack, de köper jag inte! Jag skulle lika gärna kunna klippa mig ett par själv i skumgummi. Eller smälta ihop några gummiband som jag formade till två kluttar.


Jag inhandlade dock klänningen och gick raka spåret till en välkänd underklädeskedja där jag bad om hjälp.

Den söta säljaren i den affären sa att jag behövde något som hette balconette ... Det vill säga en BH utan axelband (eller löstagbara, åtminstone). Den kostade 269:-!! Mina underkläder ligger vanligtvis i priskategorin: Tag 3 betala 10:- (med viss överdrift) så denna extremt dyra BH som jag kände mig mer eller mindre tvungen att köpa (fortfarande billigare än löstuttarna, dock!) vet jag inte om jag ens kommer att våga använda. Fast klänningen sitter snyggt med balconetten under ...


 
 
Vivi

Vivi

19 maj 2010 10:11

*trillar in*
brukar trilla in på inlägg som har med bröllop att göra :)
Balconetten tycker jag du ska behålla och använda så du vänjer dig, jag var tveksam först men nu älskar jag den sortens BH och har flera stycken :)
/tipsaren

http://www.missvivis.se

 
Åsa

Åsa

19 maj 2010 11:25

LOL! Som ägare av ett par schyssta A-kupor känner jag återigen igen mig helt och hållet. OCH jag är också en vän av "tag tre betala tio kronor".. :-))) Skulle ALDRIG köpa en bh för över 200 kronor!!!
Utan bh ser jag helt platt ut. MEN både med och utan bh är ju små, små bröst med till att ge effekten att man ser yngre ut. ;-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

19 maj 2010 15:22

Absolut! Det kommer bjudas på massa bilder efter den 10/7 det lovar jag ;)

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

20 maj 2010 08:39

Tackar tackar, jag älskar dem!!
Jag är en riktig skogalning, viss likhet med Carrie i SATC, men skillnaden är att jag sällan betalar mer än 300kr för ett par skor...
Jag är ju en tradera nörd ;P och jag köpte dem här: http://www.tradera.com/butik/Wearus/Damskor-340303
Samma skor finns fortfarande kvar på tradera ;)
Annars brukar sko-kedjan DNA har riktigt söta små sandaletter!

http://www.missvivis.se

 
Emelie

Emelie

20 maj 2010 10:58

Själv har jag det helt motsatta problemet: mina bröst är så stora så att det är nästan omöjligt att få tag på en BH som är tillräckligt stor. Och de jag lyckas få tag på brukar kosta minst 600 kronor. :-(

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

21 maj 2010 17:43

Spännande med fint bröllop, hoppas det kommer en bild på dig i din fina klänning....
ha en fin helg

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards