Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Jag fick en kommentar ...

Av riesling - 13 augusti 2010 18:58

Jag skrev för ett litet tag sedan ett inlägg som heter Celebrity Rehab.

http://riesling.bloggplatsen.se/2010/08/10/3371547-celebrity-rehab/ 

Jag fick under natten till idag en längre kommentar på det och jag klipper först in hela kommentaren här och sedan kommer mitt lite längre svar på det där under. Håll till godo.

 


Kommentar till Celebrity Rehab.
Jag använder personligen väldigt mycket droger men jag skulle aldrig börja missbruka dom. De som tar skada försöker verkligen skada sig själva.

 


Men dessa dokumentärer fungerar som propaganda, vi hade gjort (och har gjort) likadant under alkoholförbudet och såg samma resultat - bara de dåliga exemplen visas, oavsett vilken minoritet det är.

 


Som tur är finns det dock mycket mer exempel på folk som fått ett betydligt bättre liv pga illegala droger än som har fått livet förstört, men droger kräver trotts allt en viss intelligens och självkännedom och att man är nöjd med sitt normal-läge för att använda på rätt sätt.

 


Vi har löst saken bra med alkohol när det gäller att maximera fördelar och minimera nackdelar, socialt till ekonomiskt till juridiskt osv, men vi har inte gjort samma sak med övriga droger (och alkohol är trotts allt bland de tyngsta droger vi känner till).

 


Två glas vin en helg är inte samma sak som att vara en utslagen alkoholist som dricker från morgon till kväll.

 


Några linor amfetamin eller kokain ibland är inte samma sak som att skjuta meth-amfetamin eller free-basa crack-kokain.

 


Att röka opium, dricka poppy-té eller ta små doser oral morfin emellanåt är inte samma sak som att skjuta heroin.

 


Osv, osv, osv.

 


Dessa människor är helt enkelt i de "populära" kändis-kretsarna vilket är det farligaste umgänget som är tänkbart, och de lider av sådan stress pga vilka folk förväntar sig att de skall vara, att de överkonsumerar droger helt okontrollerat för att komma bort från sitt liv.

 


Vad vi behöver, framförallt i Sverige, är en diskussion om måttlig användning av narkotika och alkohol, en avkriminalisering av samtliga droger och en signal att vi verkligen FÖRVÄNTAR oss, och kräver, att folk kommer att använda dom ansvarsfullt.

av sparhawk451 Idag kl 02:30



Sparhawk451: Ojojoj, du balanserar på en slak lina där i din argumentation … Jag håller med om valda delar av det du skriver men jag håller verkligen inte med i allt.


Mitt inlägg under Celebrity Rehab var inte speciellt nyanserat, det kan jag hålla med om. Det höll ganska ensidigt en avog inställning till droganvändning. Men det var medvetet så.


Jag tänker inte gå in på vilka droger jag har eller inte har testat i mina dagar, men det enda jag brukar (numera) är alkohol i kontrollerade doser. Kontrollerade? Ja, jag använder det inte dagligen, inte ens varje vecka, och när jag brukar alkohol så blir det inte så mycket att jag inte kan ta hand om mig eller mina barn, att jag blir osams med folk runt mig eller att jag inte kan göra vad jag vill eller planerat dagen efter. Vilket inte alltid hände när jag var ung, oerfaren, barnlös och inte kände till mina gränser …



”Jag använder personligen väldigt mycket droger men jag skulle aldrig börja missbruka dom.”

 

Det är duktigt av dig om du klarar av att bruka droger utan att det går till missbruk. Men vem bestämmer var gränsen mellan bruk och missbruk går? Är det du själv som tycker till? Människor i din omvärld? Andra brukare? Missbrukare? Tidigare missbrukare? Din familj? Vänner? Kan jag ha en åsikt om det? Själv så brukar jag drogen alkohol på ett sätt som är socialt accepterat i den kultur jag lever i idag. Dvs. jag tar ett glas till maten en valfri dag i veckan om jag känner för det, jag kan ta ett eller två glas vin på helgen för att det är just helg och jag kan sova lite längre nästa morgon, jag kan ta en eller två nubbe/-ar vid jul/påsk/midsommar.



”Som tur är finns det dock mycket mer exempel på folk som fått ett betydligt bättre liv pga illegala droger än som har fått livet förstört, …”

 

Jasså, vilka då? Hur många? Var har du hittat den statistiken? Vad är det man jämför och med vad?

Jag vet inte riktigt vad du vill säga med detta. Att vissa droger används i medicinskt syfte?? Ja, absolut!

Att tugga kokablad hjälpte/hjälper indianbefolkningen att klara av att jobba och leva på de höga höjderna (alltså med tunnare luft och lägre syrehalt) i Anderna i Sydamerika.

Många människor som lider av medicinsk depression behöver stimulantia för att hjärnan ska kunna skicka signaler på ett mera harmoniskt sätt och därmed ge personen i fråga ett högre stämningsläge vilket betyder att de människorna känner sig som de allra flesta andra, vilket betyder att vissa dagar är okej, andra är jättetoppen och vissa till och med ren skit.

Jag skulle kunna rabbla fler exempel, men jag vet inte riktigt din vinkling så jag vet inte hur jag ska bemöta den.

 

 

” … men droger kräver trotts allt en viss intelligens och självkännedom och att man är nöjd med sitt normal-läge för att använda på rätt sätt”

 

Du har helt rätt i att det kräver både intelligens, självinsikt och självkännedom samt oftast ett ganska gott självförtroende för att droger (alla sorter) ska användas kontrollerat. Men vad jag ville visa på i mitt onyanserade inlägg är följande. Det är ytterst få människor som är sluga nog och framför allt har omdöme nog att hålla bruket av droger på en nivå som inte stör, förstör, ger beroende, spräcker (alla slags) relationer och låter andra (främst barn som ju står i beroendeställning till vuxna!!) fara illa.


Utan att mena något annat än det jag skriver – människor är inte tillräckligt sluga eller har det omdömet att det är okej att göra reklam för en drömvärld med frihet att använda droger. Det är farligt att visa enbart glamouren och fördelarna med att bruka/missbruka droger. Alldeles för många människor – i synnerhet den yngre skaran människor som söker förebilder och inte har ett färdigutvecklat sunt förnuft än – förblindas lätt av det coola och åtråvärda i bilden av användandet av (illegala) droger.


Det finns de som inte ser eller har erfarenhet nog att inse att det finns en baksida med drogbruk där människan mår dåligt, fysiskt och psykiskt och istället dövar det hela med ännu lite mer droger. Baksidan som för övrigt inte är någon snygg tillvaro utan innehåller svettningar, hallucinationer, illamående och kräkningar, okontrollerade humörsvängningar, din hjärna som tar stryk så att du i vissa fall får hjärnskador som gör dig till en mindre intelligent individ. Det är DET som jag tycker är bra att det visas fram i Celebrity Rehab!!

Eftersom det inte kommer en användarmanual eller beskrivning av de negativa sidorna, eller för den delen en ordination på en rimlig dos för att inte låta ett bruk bli ett missbruk, med i förpackningen med drogen du köper …


 

”(och alkohol är trotts allt bland de tyngsta droger vi känner till).”

 

Vad baserar du det påståendet på? Återkom med lite mer fakta i ämnet så jag vet vad du har ryckt det påståendet ur för sammanhang.



Två glas vin en helg är inte samma sak som att vara en utslagen alkoholist som dricker från morgon till kväll.”

 

Nä, tack och lov för det. Men det är allt för många som sitter på parkbänkar och är utslagna gör det för att de för länge sedan började med två glas vin en helg. Som sedan blev mer och fler och oftare …

Verklighetsförankring, min vän, verklighetsförankring.

 




”Dessa människor är helt enkelt i de "populära" kändis-kretsarna vilket är det farligaste umgänget som är tänkbart, och de lider av sådan stress pga vilka folk förväntar sig att de skall vara, att de överkonsumerar droger helt okontrollerat för att komma bort från sitt liv.”

 

Jag håller med dig i att flera människor i de populära kändiskretsarna brukar/missbrukar droger för att komma bort från sina liv. Att de känner en orimlig press på sig och inte hanterar det. Det är just precis därför, enbart därför och enkom på grund av det, som det är bra att visa att man inte blir lycklig, framgångsrik, snygg, välartikulerad eller åtråvärd genom att använda droger!

Du måste skaffa dig sådant på annat sätt!

Det finns ingen som helst anledning till avund med droger som grund!

Det är det som visas i Celebrity Rehab!


(vad tappra ni är, ni som orkade läsa allt …)


 
 
Sajberlena

Sajberlena

13 augusti 2010 22:33

Har aldrig sett Celebrity Rehab och har kanske därför inte mandat att yttra mig. Men det bryr jag mig inte om...
Om man är intelligent, har självkännedom och är nöjd med sitt normalläge kan man alltså droga utan att bli missbrukare och beroende? Bra! Då är det ju bara att börja knarka på då!
Jag missbrukar nikotin och brukar alkohol. Undrar var på skalan man rent intelligensmässigt hamnar då? Under en period av mitt liv arbetade jag inom polisväsendet och var då ute i skolorna och föreläst om droger och missbruk. Vad man sa då - det är förvisso några år sedan - var att INGEN VET i förväg huruvida man kan prova en gång och sedan vara fast eller konsumera under lång tid utan att bli beroende.
Jag har vänner som fastnat i drogträsk efter att ha provat ett par gånger och vänner som rökt på i flera år, och har full kontroll. Jag har vänner som kan dricka alkohol precis när de vill och som inte kan låta bli fast de vill. I min värld har det ingenting med intelligens att göra - det är något man inte styr helt enkelt.
En liberal syn på droger och att släppa på förbud ger fler "ointelligenta" människor möjlighet att fastna i ett beroende de inte kan ta sig ur. Alla är ju tyvärr inte så smarta som kommentatören.
Som Riesling säger; de som sitter på parkbänken planerade nog inte att hamna där heller på grund av sina två glas vin om lördagskvällen. Trist att parkerna är fulla av så ointelligenta människor...
Men lycka till med knarkandet vettja! Och med intelligensen, självkännedomen och förnöjsamheten med normalläget! Och grattis - få besitter samma nivåer men många önskar att de gjorde. Inte minst den som i skrivande stund ligger i en knarkarkvart och pumpar i sig en sil för att orka göra inbrott för att få pengar till nästa!

http://sajberlena.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

14 augusti 2010 00:18

Sajberlenas kommentar sade ju precis allt jag själv ville säga om saken, så jag nöjer mig med att hålla med fullständigt, totalt, amen.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

14 augusti 2010 11:39

Ja denna Sparhawk....
Börjar tro att han är avlönad för att sprida skitpropaganda på våra bloggar. Jag har som du säkert redan sett en hel hög kommentarer från honom angående sexköp. Faktum är att jag tänker radera dom alla, så han inte sprider mer dynga. Har haft dom kvar t.v för att andra ska få upp ögonen för hans märkliga inställning,,men nu får det vara nog! Hoppas han läser det här...

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Sajberlena

Sajberlena

15 augusti 2010 12:27

Jag tog mig friheten att i en kommentar lämna en länk till det här inlägget på nykter.bloggplatsen.se, hoppas det var okej? Jag är nämligen väldigt nyfiken på vad han har för åsikter i ämnet...

http://sajberlena.bloggplatsen.se

riesling

15 augusti 2010 20:41

Det är jätteokej. :-)

 
sparhawk451

sparhawk451

15 augusti 2010 15:04

Susanna55: Din önskan har gått i uppfyllelse och jag läser "det här". Jag är överallt. Bara åropa mitt namn så kommer jag.

Men nu fick jag många frågor på en gång och jag vet inte om min tid är bäst spenderad på att försöka få er att förstå sig på människor som mig eller de jag betraktar som mina vänner, eller på att försöka förklara varför jag är så övertygad om att jag kan mer än er och vet bättre gällande de ämnen som ni tar upp när ni får kommentarer av mig.

Denna gången tänker jag inte göra det.
Jag kommer istället ge er en ärlig förklaring om varför jag inte gör det.

Även om vi delar det svenska språket och använder samhällets kod som ett gemensamt medium för att kunna samarbeta och ta nytta av varandras kunskaper och arbetskraft (en bra idé och inte ett problem i sig) så är det trotts allt svårt att frångå det faktumet att i personligare sammanhang, när vi är oss själva, så är människor väldigt olika, och detta är delvis medfött och delvis pga våran kulturella eller erfarenhetsmässiga bakgrund.

Vilka av mänsklighetens gener som aktiveras mer eller mindre i olika personer tycks vara slumpartat, och det är inte en särskillt vild hypotes att hävda att denna mångfald mellan individer är evolutionärt favoriserat.

Vilken bakgrund vi kommer från och hur vi har spenderat våra liv och allt vi har lärt oss och erfarit på vägen dikterar till minst lika stor grad vilka lögner som har varit sanna och vilka sanningar som har varit lögner.

Varje säregenskap, oavsett hur starkt utryckt den är i oss, innefattar en kärlek och ett hat i proportionell styrka.
Men ingen är ensam.
Det spelar ingen roll om vi är, exempelvis, homosexuella eller homofober, "drogfritt samhälle"-anhängare eller psykedelia-entusiaster, för pryda och känsliga eller för promiskuösa och orädda, för impulsiva eller för filosofiska. Och så vidare.
Till slut, på ett sätt eller annat så hittar vi "de andra" - de som är som oss själva - en eller flera grupper av människor som vi ansluter oss till och bildar gemenskap med.

Vad det har med saken att göra? Två saker.

a) Att jag har en personlig säregenskap/ovana att faktiskt säga ifrån när folk ljuger för mig, oavsett vem det eller vart det sker, och oavsett vilka konsekvenser jag behöver ta för det. Jag hatar lögner mer än alla andra mänskliga svagheter, även när jag vet att folk inte själva vet att de ljuger och att jag aldrig kommer att kunna utbilda dom hela vägen till att förstå vart de har fel. Det är kunskap som kräver en mer grundläggande kunskap, som kräver en än mer grundläggande kunskap, osv.

b) Att skillnaderna mellan mig och er helt enkelt är för stora. Min inre bekantskapskrets och mina erfarenheter och mina intressen och vilka typer av tankegångar som går i mitt huvud, vilka symboliska associationer jag gör och hela min verklighets-upplevelse är för annorlunda från eran.

Och det är kombinationen av dessa punkter som har skapat konflikten som uppstått genom mina texter på era bloggar.
Jag kan inte förklara vad jag vill förklara för er, oavsett hur mycket jag än vill.
Jag har aldrig trott det heller (se punkt B), men ändå har jag försökt (se punkt A).
Vi hade inte varit fiender ifall vi hade förstått varandra, men det är en för stor intellektuell skugga i vägen.


Hursomhelst, vad jag attackerade här var helt enkelt synsättet från många att alkohol inte är en drog, att cannabis är en "mjuk" drog och att det överhuvudtaget finns tyngre droger.

Saxar från min kommentar på http://www.aftonbladet.se/debatt/article7612760.ab :

"Det spelar ingen roll om vi pratar om cannabis, alkohol, amfetamin, eller opiater. Det hela handlar om positiva eller negativa användnings-mönster. Man kallar helt enkelt de populäraste drogerna för mjuka, för att folk med erfarenhet av dessa fortfarande skall kunna tro på vad man påstår om övriga droger. Alkohol kallar man inte ens för en drog, medans cannabis kallas en "mjuk" drog, amfetamin ett mellanting, osv. Många överanvänder cannabis och hamnar i psykotiska tillstånd, får paranoia eller panik-attacker, speciellt pga framavlade cannabis-plantor med ökad halt av THC och minskad CBD (bl.a anti-psykotiskt). Men i stort sett alla droger har många olika varianter och/eller intags-sätt, som varierar i styrka. Det är en enorm skillnad mellan något som två glas vin eller en lina amf./kokain en lördagskväll till att dricka brännvin eller skjuta meth-amf. eller freebasa crack-kokain från morgon till kväll varje dag. Som sagt, alla droger går (och är för de flesta enkelt) att använda ansvarsfullt och alla går att missbruka. Det sist-nämnda händer när folk inte är nöjda med sitt normal-läge och vill komma bort ifrån sitt liv - de mer eller mindre försöker förstöra sig själva. Det är dessa som handlar på behandlingshem eller som ses utslagna på gatorna och det är dessa som används av fundamentalister som avskräckande exempel, och det är att hjälpa dessa människor som resurserna hade kunnat allokeras på."

Om ni faktiskt vill veta mitt synsätt på detta så har jag har gjort det ganska klart den artikeln i övriga kommentarer, välj sortera: "visa äldst först" och visa antal inlägg: "100" och läs.


Och mitt sätt att uttrycka mig inom ämnen som prostitution eller narkotika är ganska noggrant genomtänkt, för (till skillnad från er) så känner jag personligen både de "bra" och de "dåliga" karaktärs-profilerna inblandade i dessa områden och vet hur de tänker och fungerar, och även om ni kanske inte insett det så har mitt sätt att propagera minst lika stor förebyggande effekt från "fel" människor som det har uppmanande effekt till "rätt" människor.

Jag tror på vad jag gör.

http://sparhawk451.blogspot.com

riesling

15 augusti 2010 20:43

Jag förstår inte vad det är du vill uppnå? Du skriver att du är mer skärpt och speciell än vi andra och att vi inte kan, eller kommer att kunna, fatta. Varför envisas du med lååånga förklaringar då?

 
sparhawk451

sparhawk451

15 augusti 2010 15:54

Sajberlena: "Ingen kan veta" är inget bra argument enligt mig, för det kan man faktiskt oftast veta. Gör en bakgrundsundersökning på de som hamnar i ett missbruk och du hittar bara folk som hatar sitt "normal-läge" (i brist på ett bättre ord). Dessa kommer ANTINGEN att få SSRI-antidepressanter och/eller bensodiazepiner (verkliga inkörsportar för övrigt) utskrivna och märker att överdoser av dessa kan lyfta upp dom till en högre fungerande nivå, eller söka sig till illegala droger direkt, och sedan behöva mer och mer av detta när toleransen går upp. De har helt enkelt ett "ursprungligt beroende", redan innan de började, och lagstiftningen (oavsett hur hård) är aldrig effektiv mot detta. Vi har inte teknologin att ersätta detta eller hjälpa dessa människor ännu, de får ett kortare men lyckligt liv med droger men hade inte haft något liv alls utan.

http://sparhawk451.blogspot.com

 
sparhawk451

sparhawk451

15 augusti 2010 16:43

Även om ni inte vill fråga så vet jag att ni undrar; vilka droger använder JAG?

Tja, min "dagliga dos" varje morgon är ca 5 mg ritalin-kulor (modifierad frisättning), detta är ca 1/4 av en kapsel med svagaste dosen som 6-åriga barn med ADHD får utskrivet, kombinerat med ca 0,125mg alprazolam (en halv 0,25mg xanor - svagaste styrkan som skrivs ut).

Jag har tidigare recept på dessa (jag hade en ADHD-diagnos i ca två månader, som byttes ut mot aspergers syndrom-diagnos i ett och ett halvt år, som sedan byttes ut mot fullt frisk och fungerande när jag började på mitt förra jobb som IT-jour och systemtekniker. Jag arbetar med medicinsk teknik idag).

MEN - ibland röker jag cannabis (säg två kvällar i veckan på sin höjd), och en helg med ca 5-6 veckors mellanrum så tar jag amfetamin-linor under fredagen och början av lördagen. Detta är "ovanor" som både mina killkompisar och tjejkompisar delar, och som ingen som känner mig har problem att kontrollera (däremot har jag sagt upp kontakten med folk som börjat missbruka dessa droger, eller börjat med hårdare koncentrat som heroin eller meth-amfetamin och liknande, det är dock få som fortsatt - för de är välkomna tillbaks när de slutat).

Jag använder psilocybin-svamp med ungefär 6-12 månaders mellanrum, och gör en väldigt stor ritual av det. Jag ser detta som att komma närmre och ha krigsråd med mig själv, en unik möjlighet till introspektion ett sätt att etablera nya tankebanor.

Detta har varit ganska konstant under de senaste två åren, före det var jag helt ren i ca fyra år, dessförinnan var jag "tung" blandmissbrukare i runt ett år (jag var 23 år då tror jag, för jag slutade tack och lov med denna typen av användning av droger helt när jag började på mitt arbete, höll upp i fyra år och började sedan igen - denna gången kontrollerat - pga en ny vänskapskrets).

I övrigt röker jag ca 15 cigaretter per dag på helger och ca 5 cigaretter per dag på vardagar (jag snusar istället på jobbet - det är trotts allt ett lasarett och det finns rökallergiker), dricker 4 eller 5 koppar kaffe per dag (och ungefär lika många koppar Earl Grey).

Jag dricker lite alkohol varannan eller var tredje helg, och det är tillsammans med familj och släktingar.

Om någon har problem med något av detta så, tja - då har ni problem.

http://sparhawk451.blogspot.com

riesling

15 augusti 2010 20:46

Jag kan bara svara för mig själv i och för sig - men jag skiter fullständigt i vad du använder eller missbrukar för droger. Du är inte så intressant att jag undrar någonting över dig.

När du bara skriver om din egen förträfflighet och vår andras uselhet - då kukar jag ur!
Det är provocerande för mig.

Kom inte tillbaka hit något mer, tack.

 
sparhawk451

sparhawk451

15 augusti 2010 21:17

riesling:
Nej, du missförstod helt - jag lade inga värderingar (bättre el. sämre) i påståendet om att vi är olika och ber i ärlighetens namn om ursäkt ifall det framstod som det eller om det verkade provocerade, för det var inte menat på det sättet.

I övrigt så syftade jag inte på dig specifikt när jag menade att någon kanske undrar vilka "droger" jag använt/använder och har erfarenhet av efter att ha läst mina tidigare inlägg.

Förutsatt att denna kommentaren publiceras, så är det min sista och jag kommer inte att posta här längre.

Jag ger också mitt tillstånd till vidare-publicering av mina texter här, överallt, även om mitt medgivande antagligen inte är något som någon bryr sig om att fråga om (och eftersom alla blogg-texterna jag läst hittils på bloggplatsen.se inte har en upphovsrätts/licens-stämpel så är allt som skrivs ändå redan helt fritt för alla att duplicera utan någons medgivande).

Ifall någon nämner mig personligen här igen så kommer jag emellertid att svara på min egen blogg.

Hejdå.

http://sparhawk451.blogspot.com

 
Xecute

Xecute

15 augusti 2010 21:47

jag dööör av skratt!!!!!!! vilket LYSANDE exempel på hur korkad man blir av droger! Vilken hybris, det är ju fullkomligt galet komiskt! Men okej jag förstår dig Riesling, skulle inte vilja ha den här knarkande fiskmåsen på min sida heller....

http://xecute.bloggplatsen.se

riesling

15 augusti 2010 21:53

:-D

 
Sajberlena

Sajberlena

15 augusti 2010 22:32

Oj! Jag kommer aldrig mer våga dricka Earl Grey, den saken är klar... :O

http://sajberlena.bloggplatsen.se

 
filozophie

filozophie

16 augusti 2010 11:16

Mina vänner, nu kommer jag här och tycker lite, om det är ok riesling?!
Kära sparhawk451.
Under mer än 10 år drev mina föräldrar ett behandlingshem för missbrukare, jag har alltså sett otaliga trasiga själar komma och gå genom våra dörrar. Vad de alla hade gemensamt ska jag nu tala om för dig. De började sitt missbruk med att ha samma tankar och inställning som du har.
Jag kan hålla med dig i vissa av dina synpunkter och förstår bitvis hur du tänker i det du skriver(det borde jag med 4 års studier i sociologi och socialpsykologi). Vad jag däremot vill göra är att höja mitt varningens finger, för vad du tydligen helt klart har missat är att du redan nu uppvisar många tänkbara symptom för ett missbruk. Du skriver väldigt överlägset, verkar se ner på "oss andra" som inte förstår dig. Du uttrycker dig väldigt känslokallt och avtrubbat vilket också är ett klart tecken på missbruk (bland det första som försvinner är empatin), du försöker hävda din sak och försvara ditt beteende vilket också hör till vanligheterna hos en missbrukare. Dessutom hävdar du att ditt "brukande" inte är något problem - fine, lägg av då och se om du klara DET!
Bekymra dig inte heller om att kommentera detta inlägg för inte fan (ursäkta svordomen) tänker jag gå in på din blogg för att läsa din respons. Du är helt enkelt inte tillräkligt frisk för att jag ska bry mig.
Och Xecute, jag tycker du är taskig som kallar sparhawk för knarkande fiskmås, fiskmåsar HAR i alla fall en frisk hjärna.
Kram/FiloZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

16 augusti 2010 12:24

Filozophie: Det är verkligen jätteokej för dig att komma hit och tycka lite! Hejja hejja!

 
riesling

riesling

17 augusti 2010 09:27

Sparhawk451: Jag publicerar inte dina kommentarer längre.
Dels är detta min blogg och jag kan bestämma själv vad jag vill ska publiceras.
Dels bad jag dig att inte återkomma.
Dels skrev du själv i en av dina kommentarer att du skulle svara på din egen blogg om någon nämnde dig vid namn här.
Sluta att posta korkade kommentarer hos mig!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
sus

sus

17 augusti 2010 20:56

Sparhawk451...Så "korkat", jag vägrar änsingång gå "igång" på det,förmodligén var det ju säkert syftet...Som det "Missbruks" barn jag är , ett vuxet sådant...så håller j inte me, honom inte nånstans. / Tack för titten, trevlig blogg -Jag återkommer igen .

http://dusisus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards