Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Kettle ball

Av riesling - 21 maj 2010 10:36

Jag går och tränar ganska regelbundet för att jag mår bra av det. (Kanske återkommer jag till hur det startade senare ...) Jag har ju sett hur de stora pojkarna på gymmet använder kettle ball. Det ser jättekul ut och jag glor nyfiket på dem när de tränar med dessa tyngder.



Själv vågar jag dock inte riktigt prova, jag skulle känna mig nervös över att använda en och svinga runt och upp och ner och fram och tillbaka. Jag menar, vad händer om man tappar den i en fartfylld sväng??

Ropar man "Fore!" och hoppas på det bästa ...??

 
 
Lena

Lena

21 maj 2010 21:24

Eller slänger sig ner i första bästa bänkpress och låssas som det regnar!

http://sajberlena.bloggplatsen.se

 
Mally

Mally

22 maj 2010 11:32

Sånna nymodigheter har vi inte på mitt gym, men jag känner igen den där känslan av att inte våga prova på.
Själv skulle jag gärna börja träna med hantlarna, men då måste man stå i ett eget rum och de som vistas där inne är stora som hus och breda som lagårdsdörrar. Livsfarliga med andra ord, och säkert äter de sånna som mig till frukost!

http://www.mally.bloggagratis.se

 
riesling

riesling

22 maj 2010 20:20

Lena - kanske vågar jag prova nu när du har tipsat mig om hur det går att komma undan ;-)

http://riesling.bloggplatsen.se

 
xecute

xecute

23 maj 2010 19:44

åh, jag avundas dig. jag vill också träna. suck. får väl nöja mig med att lyfta lilla Sumo ett tag till. Kul inlägg! :-)))

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gunnar

24 juni 2010 23:29

Går kalas att träna med de STORA grabbarna, jag är en pinne på ben. Men har ingen skam i kroppen, numer tränar jag mest med knuttarna, dom som bor på gymmet alltså, har lärt mig grymt mycket på kort tid. Hittar man bara rätt person så har man en gratis personlig tränare...

Tyvärr har vi inte Kettleball på "mitt" gym, verkar ruggigt roligt.

ps. ist. om ni inte är helt 100% på att ni gör rätt, fråga ist. för att göra fel - "pinnätargrabbarna" brukar gärna hjälpa till, bara ni inte frågar mitt i ett reps :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards