Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Det är inte alltid så lätt ...

Av riesling - 18 maj 2010 08:41


Det är minsann inte alltid så himla lätt att vara barn och växa upp innan man kan ta till sig allting. Det måste tidvis vara riktigt skrämmande!

Ett exempel jag har från min egen son är att han när han var några år gammal så vägrade han totalt att äta falukorv. Han påstod nämligen att han verkligen inte gillade det! Annan korv var aldrig några problem och inte heller om falukorvsrätten hette något, ex. "Stroganoff", så jag insåg aldrig logiken. Det var bara att gilla läget, liksom.


Ända tills jag hörde honom extra tydligt vid ett tillfälle: ”Jag gillar inte ’farlikorv’!” Då fattade jag. Han hade hört fel och vågade inte äta ’farlikorv’. Jag förklarade för honom och det visade sig att han ju gillade falukorv och vi har aldrig haft några problem med detta sedan dess …


Vid ett annat tillfälle när han var typ fyra år gammal så frågade han mig en dag på sommaren: ”Mamma, ska du vara vuxenfota?”

Vuxenfota?!?

Jag fattade ingenting så jag frågade vad han menade. Ja, tänkte han, eftersom han själv skulle vara bar(n)fota …


 
 
Kristin

Kristin

18 maj 2010 14:47

Tack för kommentaren ang spontanitet. Jag lever på hoppet ännu ;)

Läste precis om Sally. Hur roligt som helst, eh jag menar sorgligt...

http://littlemissred.blogspot.com

 
Ingen bild

riesling

18 maj 2010 15:23


:-D

 
Åsa

Åsa

18 maj 2010 21:15

haha underbart! tyvärr hittar jag inga sådana anledningar när min femåriga tjej plötsligt säger sig hata vaniljyoghurt, som hon annar älskar. Och älskar nu igen, efter ungefär ett halvår av dissande. Man borde skriva ner och spara alla sådana där roliga saker... vilket jag gjorde också, med första barnet... :-p

http://xecute.bloggplatsen.se

 
evavilleva

evavilleva

18 maj 2010 22:31

Hihi barn är ju bara BÄST!! ;)
Min dotter åt spenatstuvning i många år, för jag lurade henne att det var"hackad gurka!...;-) Men när hon började skolan..då var det färdiglurat =-)

http://evavilleva.bloggplatsen.se

 
A

A

2 juni 2010 10:10

Underbart! Vuxenfota! Hahaha!

http://minsoffa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards