Alla inlägg under september 2010

Av riesling - 8 september 2010 13:39


Vad orättvist det kan vara i världen ...!


Jag har en kollega på jobbet som sitter som inköpare och hon har just nu sortimentsrevision. Det innebär att hon "måste" smaska sig igenom alla världens sorters godisar - eftersom hon köper in bl.a just godis och snask - nu under några veckor!! Så att hon kan sätta ett sortiment som vi ska ha till våra kunder.


Själv sitter jag med torra excelfiler innehållande siffror. Inget mumsigt med det, inte ...


(Behöver jag nämna att jag har frågat om min kollega behöver en assistent under de kommande veckorna ....?)

Av riesling - 7 september 2010 21:21

Min 14-åriga dotter har i läxa att skriva en uppsats i skolan nu som ska belysa valprocessens för- och nackdelar. Den fick jag läsa förut.


Jag blir både varm i mitt mammahjärta och rädd på samma gång.


Hon har i alla år hört mig mässa här hemma så det kändes nästan lite som om jag själv hade skrivit det hela. Hon argumenterade mycket elegant för demokratins fördelar och därmed också skyldigheter som (för mig) innebär att man lägger sin röst på det-man-nu-vill-rösta-på, annars förbrukar man sin rätt att ha tydliga åsikter.

Hon skrev att diktaturer suger (även om hon nu uttryckte sig mycket snyggare och längre än så!) och hon gav tydliga exempel på båda varianter.

Allt det gjorde mig stolt.


Jag blev däremot ganska rädd eftersom det så uppenbart är till stor del jag och hennes pappa (som har liknande åsikter som jag om detta) som format henne. Jag fick en tanke: hur många stackars barn växer inte upp hos inskränkta, främlingsfientliga, fördomsfulla, nyckfulla föräldrar som ger de barnen sina (återigen: i mina ögon) mindre goda och mindre demokratiska åsikter ...?!?


Av riesling - 6 september 2010 13:59


Oj, vad sjuk jag blev.


Feber hela helgen och frossa och svettningar och hosta och snuva och halsont och värk i öronen och värk i kroppen ...

Jag traskade mellan sängen och soffan, sov mer eller mindre hela tiden och bytte täcken, kläder och filtar allt efter de blev nersvettade.


Fast nu räknar jag kallt med att immunförsvaret är så starkt efter det här att jag inte blir sjuk förrän hösten 2012 nästa gång (tidigast) ...


Idag är jag dock på jobbet eftersom jag "måste". (Ja, jag gillar att inbilla mig att jag är oumbärlig ...).

Min skrivbordskompis tycker däremot att jag inte ska ringa några externa samtal idag eftersom min röst låter som jag har druckit whisky hela helgen ...


Detta betyder också att jag tyvärr inte kommer att fixa med tatueringen idag ...

Men jag har en ny tid nästa torsdag!

Kommer tillbaka i ämnet.



Av riesling - 3 september 2010 09:28


Idag är jag sexigare än jag någonsin varit i mitt liv!

På rösten.

Jag har nog aldrig varit så här hes och haft såhär ont i halsen.


Funderar på att söka jobb som telefonsexförsäljerska idag - jag tror jag skulle få anställning snabbare än Lady GaGa hinner byta look ...

Av riesling - 2 september 2010 21:27

Tjohoo!

På måndag händer det! Nu har jag bokat tid!

Jag ska tatuera mig. Igen. Det blir min femte och jag är så jäkla nöjd!!

Av riesling - 2 september 2010 12:06


I lördags var jag och en arbetskamrat ute och roade oss i Uppsala (hon bor där).

Då fick jag den mest udda replik (uppraggnings-, komplimang, något annat?) jag någonsin fått.


Jag stod och pratade med min kompis och vi hade väl slukat en (två?) öl. Då kommer det förbi en yngling (ja, han var betydligt yngre än jag) tittar på mig och säger:


- Men ... Hej! Vad glad och trevlig du ser ut! Är du höjdhoppare ...?



(Någon som kan bräcka den kommentaren?)

Av riesling - 1 september 2010 08:41


Och jag som trodde att jag skulle slippa finnar nu när jag är långt över 40 år!

Men det har kommit en riktig bamsing på hakan som gör att jag funderar på om det går att bära burka light på något sätt ...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards