Alla inlägg den 29 september 2010

Av riesling - 29 september 2010 21:25


Får man verkligen göra sådan reklam som de har gjort för Oreo ...?!?

"Först vrider du. Sedan slickar du. Sedan doppar du."


Av riesling - 29 september 2010 20:53



Numera om kvällarna sitter jag och myser och är sådär löjligt förväntansfull inför varje nästa morgon eftersom jag har börjat ta en ny väg till jobbet sedan några veckor och den går genom Sundbyberg, förbi Arvid Nordquist (som gör Classic kaffe), och på mornarna så doftar det så ljuvligt av helt nyrostade kaffebönor när jag kör förbi där och då blir jag sådär barnsligt glad och nöjd hela resten av dagen ...!

Av riesling - 29 september 2010 08:27


Jag vill gärna ge er ett tips. Det är nästan så att jag vill be er alla som läser det att faxa in en hundring till mig eftersom det är ett så himla bra tips, men ni slipper undan denna gång …


Ni vet bananer, när de blir sådär riktigt mogna? Väldigt jättemogna liksom? När de är mycket mer än bara bruna på skalet utan mer svarta och nära att bara falla ihop av mognad? Just såna bananer har mognat så mycket att de innehåller mycket fruktsocker så de ska ni skala, frysa in och ha beredda i frysen. Sedan kommer den där dagen när andan faller på och sötsuget blir sådär illa så att ni nästan är beredda att vispa ihop en sockerkakssmet bara för att sätta i er smeten och allt socker. (Det kan inte bara vara jag som har sånt sockerbehov emellanåt??!) Då tar ni fram den djupfrysta bananen och mixar med valfri djupfryst bär eller frukt (hallon, mango, blåbär, jordgubb, blandning …) ungefär hälften/hälften och VIPS så har ni världens godaste sorbet! Häpp! Till och med min kräsna 8-åring tror att han äter glass när jag gör detta …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards