Alla inlägg den 15 september 2010

Av riesling - 15 september 2010 21:46


Det har varit jobb, jobb, jobb ...


Jag har haft idiotmycket att göra på jobbet och så har jag startat upp ett par projekt helt privat också, förutom att jag varit rejält sjuk. Och så fattade jag inte att jag hade gjort avtryck hos människor som hade börjat vänja sig vid att ha mig i sina cyberliv. Så jag trodde inte att någon märkte att jag inte bloggade lika flitigt. Men så fick jag ett litet meddelande om att jag var saknad i cybervärlden (Xecute - det värmde!) så jag tar mig i kragen och återkommer med oförminskad kraft. 

Jag har varit irriterad under flera dagar också och när jag insåg att det till viss del hängde ihop med att jag inte har kunnat träna pga febern så gick jag till gymmet och fick ur mig den negativa energin. Så nu är jag glad och trevlig igen ...


Efter att ha återupptagit min hobby med att håna kontaktannonser (ni vet!) så berikar jag även mina arbetskamrater med några guldkorn då och då och har där blivit uppmanad att göra en bok av dem. De konstiga kontaktannonserna och mina kommentarer, alltså. Vilket triggade mig totalt. Så nu sitter jag hemma på kvällarna och har som ett projekt att få ihop dem till någon slags bok (skulle ni stödköpa den?!) och här bjuder jag på en jättebisarr kontaktannons som jag inte blir klok på:


”Livet består av kärlek och lidande.

Söker man, ca 50 år, till sistnämn-

da projekt. Du kan ej vara långut-

bildad statusjägare”


(Hittad under kvinna söker man.)

What?? Vad menas? Ska hon ha någon som hon ska utöva lidande på?

Jag ser framför mig en kvinna som har ett sjukt projekt där hon söker en white-trash-man som hon kan ha till sitt projekt om att plåga människor? Är det bara män som ska plågas? Varför spelar åldern roll? Kör hon något slags experiment baserat på olika åldersgrupper? Varför ska han inte vara långutbildad? (Och vad är långutbildad?!?) För att han inte ska fatta? Fatta vad i så fall? För att ingen skulle sakna honom? Nu spelas det upp valfri thriller i min hjärna där en sjuk individ knycker uteliggare och experimenterar på dem.

Den här gör mig skiträdd … 

 

 

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards