Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Konstigaste uppraggningsrepliken ...???

Av riesling - 2 september 2010 12:06


I lördags var jag och en arbetskamrat ute och roade oss i Uppsala (hon bor där).

Då fick jag den mest udda replik (uppraggnings-, komplimang, något annat?) jag någonsin fått.


Jag stod och pratade med min kompis och vi hade väl slukat en (två?) öl. Då kommer det förbi en yngling (ja, han var betydligt yngre än jag) tittar på mig och säger:


- Men ... Hej! Vad glad och trevlig du ser ut! Är du höjdhoppare ...?



(Någon som kan bräcka den kommentaren?)

 
 
Ingen bild

susanna55

2 september 2010 13:00

Jag försöker verkligen få till en associaion, eller mening till den repliken, möjligen att du skulle vara lycklig efter att ha klarat ett "hinder".. ? Nej, för avancerat för mig..

riesling

2 september 2010 13:01

En (kill)kompis föreslog att det skulle ha något att göra med att han ville jag skulle ta mig över hans ribba ...

 
F

F

2 september 2010 17:59

lyckades den?

tror också det har med ribba att göra, hoppa på den.

http://dagligdags.blogg.se

riesling

2 september 2010 21:30

Nix, den lyckades inte. :-)

 
Ewa

Ewa

2 september 2010 23:34

????

Själv gillar jag: "Tjena, kexet. Står du här å smular..."

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

riesling

3 september 2010 10:26

Jag fick en gång för längesedan en som var ungefär: "Jag har stått och sett att du har det snyggaste nagellacket av alla här i kväll."
(F: DEN funkade ... :-))

 
Bea

Bea

3 september 2010 06:30

HAHAHAHAHAHA! Den var ju fantastisk! Kanske inte helt lyckad just som raggningsfras. Men kul och med total (åtminstone i mina ögon) avsaknad av logik. Det gör det ju extra kul.

http://aretsmama.bloggplatsen.se

riesling

3 september 2010 10:29

Ja, jag är precis som du, gillar när det inte kommer helt förutsägbara fraser och floskler. Jag gillar att bli överraskad och när någon får mig att skratta.
Jag gillade kommentaren mycket, men det var liksom ändå inte läge att ... med honom. :-)

 
Vivi

Vivi

3 september 2010 10:55

Hmmm kanjag bräcka den ...
Vad sägs om:
En kille kommer fram till migi baren, jag är 22 år och han ca 30år.
Han: Jag såg dig idag... vid *****
Jag: Jaha...jo det kan nog stämma.. (ihh psyko ?)
Han: Du verkar gilla bilar
Jag: Mmmmmm.....
Han: Min pappa har en Ferrari...

Kanske den hade fungerat om han var yngre och jag mer korkad, men nej ...
Önskar man kunde komma på de där lysande replikerna under tiden ...
jag borde sagt "men ge mig din pappas nummer då"

:)

http://www.missvivis.se

riesling

3 september 2010 13:55

Visst är det så, Vivi, man kommer på de där briljanta svarsreplikerna för sent ... Den var annars myyycket bra! (Jag tar den och sparar den till något välvalt tillfälle ...) Det var annars inte så mycket till kille om han var tvungen att skryta om sin far, att det inte räckte med honom själv. Jag håller med - psyko??

 
jeppehegersten

jeppehegersten

3 september 2010 11:31

Själv kör jag givetvis aldrig med raggningsrepliker, då jag är naturligt charmig ;)Skulle jag nu göra det, så skulle jag hellre en att köra ngn vanlig förutsägbar, så skulle jag välja en "lite mer crazy"...
Skall testa den angående nagelack vid tillfälle :)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

3 september 2010 13:56

Nej, naturligtvis behöver inte Jeppe någon raggningsreplok. Det hade jag nog aaaldrig trott ... :-D
Du kan få den om nagellacket, slit den med hälsan! :-)

 
jeppehegersten

jeppehegersten

3 september 2010 15:46

Tack tack.. jag skall göra mitt bästa med den. ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

3 september 2010 15:51

:-)

 
Ellen

Ellen

4 september 2010 11:07

Ja det var allt en udda kommentar...

Själv körde ja med en speciell raggningsreplik när ja var typ 18-19 år...

Ja var ute på ett ställe...hade spanat in en kille som var tatueringar lite varstans o piercad...lite annolunda ifrån mig då ja inte hade nåt av detta mer än 2 hål i öronen (ett på vardera sida som ja inte kunde använda pga nickelallergi)o än idag så har ja inget av detta..

Men hur som helst så var han trevlig o såg bra ut..hans tatueringar o piercingar faccinerade mig...

Han hade tatuerat sig som ett "halsband" runt halsen o på så vis så kunde ja ju få röra vid honom då ja tyckte det var en fin tatuering men sen så kom det till själva percingarna o det är där min sk raggningsreplik kommer in..

Killen var piercad i tungan..hade hade en sån där sk stav o ja vart ju självklart lite nyfiken på om man kunde hångla medans den satt där...

Så ja frågade killen lite nyfiket:

- Kan man kyssas med en sån där stav i munnen??

- Ja det kan man..du får väl testa...

O huxflux så stod vi där o delade saliv med varandra...o det gick hur bra som helst...o ja kan väl även erkänna att ja fick utforska hans tatueringar o piercingar nogare senare på kvällen/natten...

Än idag så kan mina tankar hamna hos honom även om det har gått en 13-14 år...men han hade nåt speciellt...vi var t.om på bio men tyvärr så vart det inget mer mellan oss...

Men kvällen/natten den fick ja i alla fall...=0)o sen så träffade ja honom flera månader efteråt o då insåg ja att vi var väldigt olika men just den kvällen så var vi det inte....

http://jagochlivet.bloggagratis.se

riesling

6 september 2010 13:58

Se där, ja!! Bra där!
Rakt på sak kan vara det bästa i vissa lägen ...
Du fick prova i alla fall och även om han nu inte var den rätta så blev du en erfarenhet rikare!!

 
Mally

Mally

4 september 2010 20:34

"Är du frisör? du borde va frisör!"

och så finns det ju vissa killar som tror att metoden stå-bakom-en-tjej-så-att-hon-inte-ser-mig-och-dansa-mot-hennes-rygg-med-glansig-blick är ett bra sätt att ragga

http://www.mally.bloggagratis.se

riesling

6 september 2010 13:55

Åh, de killarna är bara så vidriga.
Annars var det en bra replik - funkade den?

 
Ingen bild

ettenaej

9 september 2010 21:54

Hi,hi! Jag fattar varför han sa så!

riesling

14 september 2010 13:58

Berätta för mig!!!! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards