Alla inlägg den 9 juli 2010

Av riesling - 9 juli 2010 00:00


Att det ska vara så förbaskat svårt att lära sig av sina egna misstag …


Igår kväll blev jag uttråkad och tänkte att det var väldigt vad lång min utväxt har blivit på det blekta håret. Måste nog fixa det. Själv. Genast. Så det gjorde jag. När jag nu blekte håret så tänkte jag att även en liten ny klippning nu såhär mitt i sommaren skulle göra susen. Då blir jag säkert sådär charmerande i håret som jag är inne i mitt huvud.

Håret är nämligen på utväxt så att jag kan få lite längre hår som blir liksom lite kvinnligt och sobert. Som jag kan fläppa med. Ni vet, kasta sådär med medan man knycker med huvudet. Håret har nått precis nedanför öronen nu och jag kan ganska så kvinnligt och elegant lägga en slinga bakom örat … Joråsåatte …


När jag hade blonderat mig och allt så jag tog alltså fram saxen, kammade till håret och började klippa en sådan där tjusig lugg som fotomodellerna har i alla glossiga magasin. Åh, jag kände mig precis som Cameron Diaz!


När jag hade klippt klart drog jag rätt håret och glodde förväntansfullt rakt in i spegeln för att få se denna ljuvliga, kvinnliga varelse (avlägset påminnande om mig själv men så oändligt mycket mera lik Cameron Diaz) och vad såg jag om inte … Åh, vad tjusi … Men, vafa … Gustav Vasa?!? Med gult hår?!?


Det där kunde omöjligt vara jag för det liknade inte Cameron Diaz ett jäkla spår!


Min åttaåring kom rusande vid mina dödstjutningar och tvärnitade i dörröppningen till badrummet. Han sa:


- Oj …

- Men mamma, det är nästan fint …


Ganska bra sammanfattat faktiskt.


Jag försökte tänka positivt men det blev liksom bara Jonathan ur Bröderna Lejonhjärta hur jag än kammade och stretade med håret. Ni kommer ihåg?



Sådär kunde jag omöjligt se ut eftersom det varken är kvinnligt (om man inte vill se ut som Mirelle Mathieu som var en fransk sångerska från 70-talet – vilket jag inte vill …) eller speciellt glamouröst. Det mest positiva som kan sägas om frisyren är att den är praktisk, liksom …


Alltså så gick jag till frisören idag och jag vill bara meddela att jag varken ser ut som Jonathan Lejonhjärta eller Gustav Vasa i håret längre eftersom jag klippte mig.

Jag kände mig precis som en kyrkoherde när traskade dit, tyvärr så hade jag inte min knytblus (den med prickar på) eftersom det var så varmt ute annars hade jag garanterat blivit sedd som kyrkoherde eller fått ta emot en bikt eftersom jag verkade så kyrklig i håret …


Numera är håret lite långhårigt kort, sådär som jag vet att jag trivs med att ha det!


Att kunna fläppa med håret är överskattat, så: Cameron Diaz – släng dig i väggen …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards