Alla inlägg den 30 juli 2010

Av riesling - 30 juli 2010 13:12


Min 8-åriga som kom till mig sent i våras och undrade lite över de där Gud och Jesus. Jag antar att de hade pratat lite om det i skolan. Han frågade mig rakt på:


- Tror vi på Gud, mamma?


Nu gör ju inte jag det, även om jag tycker att bibeln är väldigt spännande bok, så jag försökte förklara så ärligt jag kunde att nä, jag tror inte på Gud och Jesus. Men det finns många som gör det. Det är upp till var och en att tycka och tro vad de själva vill.

En del tror på Gud men inte på Jesus. En del tror på båda två. En del tror att det är ett stort hittepå alltihop, andra vet inte riktigt vad de ska tro och så finns det andra människor som tror på andra gudar som heter exempelvis Allah, Vishnu eller Shiva.


Jag lade till att i denna fråga måste nog vara och en bestämma själv vad man vill tro och det finns inget som är rätt eller fel eftersom det är lika rätt alltihop. Det handlar ju om att tycka och tro något.


Min son lyssnade noga och tänkte efter en stund innan han sa:


- Jaha, så då vet man inte om de finns eller inte, då. Då kan man kanske säga att de är lite som Spindelmannen?


Av riesling - 30 juli 2010 01:15


Jag finns - alltså behövs jag.

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards