Alla inlägg den 29 juli 2010

Av riesling - 29 juli 2010 12:57


Jag har en vän som cyklar. Som cyklar som sportaktivitet. Som kör Vättern Runt och sånt där. Han känner och umgås med - av förklarliga skäl - en del andra cyklande människor. En del av dem är mer fanatiska än andra precis som gäller allt här i livet. En del satsar med andra ord mer än andra och investerar och kämpar och sliter och tränar stenhårt.
 
Min vän mötte en av sina cykelkompisar för ett tag sedan och fick höra en historia som är som klippt och skuren ur en film av Tati ...
 
Cykelkompisen är en mycket hängiven cyklare som satsar rejält på sin cykling och har investerat i ett hjälpmedel till sin träning. Han har köpt två, små ställningar som vardera består av två ungefär 15-20 centimeter breda lösrullande pinnar liggande strax bredvid varandra på en slags ställning. Dessa placerar man under hjulen på cykeln så att det går att cykla i full fräs fast man är helt stillastående. Begripligt?
 
Cykelkompisen brukade köra cykel på sina rullar under lunchen på jobbet och eftersom han jobbar i ett lager så placerades cykeln på rullarna mitt i en av gångarna på lagret och sedan träningscyklades det! Ja, jäsiken vad det cyklades och tränades ...!!!


Fantasten hade vid ett tillfälle tagit med sig rullarna hem för att inte missa att kunna träna under helgen. Nu hade det tyvärr varit busväder under helgen men tror ni att det stoppade denna envisa man? Nä, just det. Det gjorde det inte. Helt resolut tog han fram sina rullar, satte ut dem i hallen, placerade cykeln på dem och satte igång att träningscykla. Bra som sjutton gick det! Han kom snart upp i sin normala träningshastighet på ungefär 30 km/h. Han cyklade, svettades och tränade och kände sig nöjd med sig själv. Hans fru satt och slötittade på TV:n i vardagsrummet och var placerad med ansiktet mot dörröppningen ut mot hallen.
 
Då hände det som aldrig tidigare hänt! Det som bara inte får hända. Framhjulet halkade av ställningen och fick fäste i hallgolvet och cykeln körde av rullarna och i full fart framåt!


Killen cyklade alltså i ca 30 km/h 2,5 meter genom hallen rakt in i garderobsdörren!! Framhjulet blev snett och själv så bröt han nyckelbenet …


När jag fick höra detta skrattade jag så jag sprutade kaffe genom näsan!! Jag, som då har en tvivelaktig (?) humor och tycker att dråpliga saker är guds gåva till folket, tycker att detta är en alldeles enastående och jätteunderhållande historia!


Jag ser framför mig hur frun sitter i soffan och plötsligt får se sin man komma cyklade förbi dörröppningen i 30 km/h.

I hallen!!

Wrooom, liksom …



Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards