Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Nu har jag joxat med håret. Igen!!!

Av riesling - 9 juli 2010 00:00


Att det ska vara så förbaskat svårt att lära sig av sina egna misstag …


Igår kväll blev jag uttråkad och tänkte att det var väldigt vad lång min utväxt har blivit på det blekta håret. Måste nog fixa det. Själv. Genast. Så det gjorde jag. När jag nu blekte håret så tänkte jag att även en liten ny klippning nu såhär mitt i sommaren skulle göra susen. Då blir jag säkert sådär charmerande i håret som jag är inne i mitt huvud.

Håret är nämligen på utväxt så att jag kan få lite längre hår som blir liksom lite kvinnligt och sobert. Som jag kan fläppa med. Ni vet, kasta sådär med medan man knycker med huvudet. Håret har nått precis nedanför öronen nu och jag kan ganska så kvinnligt och elegant lägga en slinga bakom örat … Joråsåatte …


När jag hade blonderat mig och allt så jag tog alltså fram saxen, kammade till håret och började klippa en sådan där tjusig lugg som fotomodellerna har i alla glossiga magasin. Åh, jag kände mig precis som Cameron Diaz!


När jag hade klippt klart drog jag rätt håret och glodde förväntansfullt rakt in i spegeln för att få se denna ljuvliga, kvinnliga varelse (avlägset påminnande om mig själv men så oändligt mycket mera lik Cameron Diaz) och vad såg jag om inte … Åh, vad tjusi … Men, vafa … Gustav Vasa?!? Med gult hår?!?


Det där kunde omöjligt vara jag för det liknade inte Cameron Diaz ett jäkla spår!


Min åttaåring kom rusande vid mina dödstjutningar och tvärnitade i dörröppningen till badrummet. Han sa:


- Oj …

- Men mamma, det är nästan fint …


Ganska bra sammanfattat faktiskt.


Jag försökte tänka positivt men det blev liksom bara Jonathan ur Bröderna Lejonhjärta hur jag än kammade och stretade med håret. Ni kommer ihåg?



Sådär kunde jag omöjligt se ut eftersom det varken är kvinnligt (om man inte vill se ut som Mirelle Mathieu som var en fransk sångerska från 70-talet – vilket jag inte vill …) eller speciellt glamouröst. Det mest positiva som kan sägas om frisyren är att den är praktisk, liksom …


Alltså så gick jag till frisören idag och jag vill bara meddela att jag varken ser ut som Jonathan Lejonhjärta eller Gustav Vasa i håret längre eftersom jag klippte mig.

Jag kände mig precis som en kyrkoherde när traskade dit, tyvärr så hade jag inte min knytblus (den med prickar på) eftersom det var så varmt ute annars hade jag garanterat blivit sedd som kyrkoherde eller fått ta emot en bikt eftersom jag verkade så kyrklig i håret …


Numera är håret lite långhårigt kort, sådär som jag vet att jag trivs med att ha det!


Att kunna fläppa med håret är överskattat, så: Cameron Diaz – släng dig i väggen …


 
 
Mally

Mally

9 juli 2010 00:22

Annars hade säkert ett oändligt antal hårnålar och ganska mycket hårsprej kunnat hålla Jonathan Lejonhjärta borta

http://www.mally.bloggagratis.se

 
Mija

Mija

9 juli 2010 08:27

Haha, du är en fena på att skriva målande och in i bängen roligt! Skrattade högt, även om det inte är roligt att få en Gustav Vasa-frilla förstås!

Gissar att du är jättefin i håret nu!

Ha en härlig dag!!

http://assar.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

9 juli 2010 08:38

Jag har inte flippat med håret på......10 år. Överskattat som sagt.

"Gustav Vasa" - skrattar rått!

Kram

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
ylvali

ylvali

9 juli 2010 13:28

Hahahahahhahaha snacka om underhållande inlägg! Gudis vad duktig du är på att skriva! Keep it up ^^

http://www.anadear.bloggplatsen.se

 
Havanna

Havanna

10 juli 2010 13:39

Du är modig, du. Jag skulle ALDRIG experimentera med mitt hår. Har aldrig någonsin ens färgat eller tonat mitt hår. Min man skulle direkt begära skilsmässa om jag såg ut som Gustav Vasa. Ha ha!

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
jeppehegersten

jeppehegersten

10 juli 2010 23:52

Annars kan du göra som jag och raka av mig håret ;)...bra blogg, vettiga åsikter, länkar dig om det är ok.?..är det inte ok så skicka ett meddelande så tar jag bort länken

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ellen

Ellen

12 juli 2010 12:11

Hi hi hi....ja kunde inte låta bli o inte skratta när ja läste vad du hade gjort med håret..

O sättet du skriver på blir så verkligt att man får en bild framför sig hur det verkligen såg ut..=0)

Men det är ju tur att håret växer ut igen o att man kan färga om det på nytt..

Ha en bra dag...

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
riesling

riesling

14 juli 2010 10:38

Jag känner mig rätt nöjd med hur håret är nu för jag får komplimanger ...

Men - garanterat kommer jag att få tokspel på håret fler gånger eftersom det händer med ojämna mellanrum och ger väldigt skiftande resultat ...

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards