Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Självupptagen sex ...gud??

Av riesling - 21 september 2010 10:48

Åh, vad trött och besviken jag är på alla korkade svenskar som har röstat på idioter …

Och därmed lämnar jag valet – det är så många andra som skriver så mycket och bra om det!


Nu till män och sex …

Jag blir så jäkla trött på självupptagna individer av manligt kön. För bara ett litet tag sedan så träffade jag en kille/man som jag umgicks med ett tag. Vi var vid ett tillfälle ute och drack öl och sedan följde jag helt omoraliskt med honom hem.

Jag blev så besviken …


Vad är det för fel på män?!? Förklara gärna för mig. Just detta specifika exemplar jag följde med hem hade inte någon större självinsikt och gav mig absolut inget sug efter att ses igen.

Hemma hos honom så åkte kläderna efter ett tag av både mig och honom. Vi hamnade i säng med varandra. Och för att tala klartext och vara sådär extremt ärlig så var det väl bara en sådär upplevelse. Han var en väldigt självupptagen människa som mitt i ”alltihop” sa:


- Nu kom du, va’?

- Eh, nä! Hade jag kommit så hade du märkt det. Det lovar jag …

- Jo, men det gjorde du? Jag kan sånt här!

- Uppenbarligen inte …!


Sedan stod han envist på sig att han minsann är duktig på sex och kvinnor och att han var enormt erfaren och i stort sett väldigt eftertraktad att ha sex med.

Det slutade med att jag klädde på mig, sa att han skulle väl kunna ringa de där som så gärna ville ha honom dårå och så åkte jag hem.

Skitbesviken.


Men vad är det som gör att många män inte har tentakler att känna sig för med? Som inte uppfattar någonting utanför sin (i detta speciella fallet inte ens särskilt stora) snopp? Varför fattar inte män att om de gör sex bra för kvinnan så kan de få obegränsat med sex eftersom kvinnan då vill ha sex ofta och mycket? Varför fattar inte män att sex för kvinnor är så oändligt mycket mer än att bara köra in och ut? Att sex för kvinnor är att få med hjärnan?

Jag vet jättemånga kvinnor – inte minst jag själv – som kan bli helt upphetsade av en smart och humoristisk kille men även bli helt avtända av en uppblåst och stroppig kille. Och detta helt och hållet oberoende av utseende!!


Sex
 
 
rozza

rozza

21 september 2010 11:39

Hej!
Först, du skriver jättebra :)lätt att hänga med, tack
Du har helt rätt, nu får de va slutsnackat om politik
Och OJ sån idiot han betedde sig som?
ja menar herregud XD
undrar hur man kan ha fått en sådan uppfattning om sig själv?

http://rozz.bloggagratis.se

riesling

21 september 2010 12:22

Tack så mycket!

 
Alexandra

Alexandra

21 september 2010 12:52

Svar: Tack så mycket! Och tack för att du besökte min blogg :)

Hahaha du har så rätt! Om killar specificerar sig lite mer på kvinnan och ägnar henne mer tid i sexakten kommer han få obegränsat med sex. Killar är helt enkelt ganska korkade när det kommer till den sexuella fronten!

http://www.lafemmes.bloggplatsen.se

riesling

21 september 2010 14:47

Det verkar dessutom inte spela någon roll att säga ifrån till en del av dem - de VET ju redan hur det ÄR ...

 
jeppehegersten

jeppehegersten

21 september 2010 14:29

"jag kan sådant", ha ha...vilken lirare!

Just det med "in och ut" är ju antagligen ngt man fått för sig via för ivrigt kollande på porrfilmer..någon har berättat för mig att man kan använda andra kroppsdelar för att öka njutningen hos sin partner(inget jag vet ngt om, jag har ju inte sex som ju är syndig och läskigt) ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

21 september 2010 14:49

Nä, jag har ju förstått det där att du självklart inte använder dig av sex - utom i rent reproduktivt syfte, förstås ...

 
Evelina

Evelina

21 september 2010 14:52

haha jätte bra skrivet, stämmer så bra! kolla gärna in min blogg handlar om mitt missbruk och mina dagar i sig helt enkelt hehe :)

http://WindOfChange.bloggplatsen.se

riesling

21 september 2010 15:11

Tack.

 
Vivi

Vivi

21 september 2010 14:54

Ha ha ha fasen vad underbart du beskriver hela senariot, hoppas han läser det :P
Har stött på en hel del sådana där killar,
det finns så många av dem som dessutom klagar på att tjejer är för oaktiva i sängen medan de själva tycker att in & ut räcker för att de ska ha gjort sitt jobb !
Nej "hingstar" borde hållar i spiltorna ;)

http://www.missvivis.se

riesling

21 september 2010 15:18

Precis så!

 
Stamp-E

Stamp-E

21 september 2010 15:44

ja själv försöker jag alltid få kvinnan att komma först. på så sätt så kan jag njuta mer avslappnat, och kvinnan brukar kunna dels hänge sig mer åt mig efter sin första orgasm och dels så har jag märkt att många kvinnor får lättare fler orgasmer efter första...

http://stamp-e.bloggagratis.se

riesling

21 september 2010 15:49

Oj, kan inte du hålla kurser för andra män och lära dem allt det där??? Det är sååå sant ...

 
Vikki

Vikki

21 september 2010 17:48

Kan han inte förföra min hjärna kan han inte förföra mig överhuvudtaget!
Förstår inte vad de är för fel på dem, särskilt när de "vet" och alla har sagt att de är såååå bra...
Hoppsan jag började visst snarka...

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

21 september 2010 20:43

Hallelujah!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

21 september 2010 19:36

Nu glider jag kanske lite med sanningen när jag påstår mig vara en munk *asg*..men ärligt talat så när det gäller sex verkar det vara så darn allvarligt...vi "måste" komma i multipla orgasmer och sprut hit och dit...var tog humorn vägen...ömheten, och känslan att, om jag som kille "kom"...så är det ju inte bara att sluta...kan man inte få upp den en gång till direkt, så kan man använda den där saken man har i munnen som kallas tunga, eller de prinskorvarna man har för att skriva på tangentbordet till att faktiskt se till att den andra personen även hon får njuta lite till...!...Jag skämtar gärna om mina "misslyckanden"...men bara för att man själv fått utlösning behöver ju verkligen inte vara slutet för en trevlig stund i sängen...sex skall vara kul, skönt och med respekt från bägge sidorna...(har jag hört) ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

21 september 2010 20:49

Precis! Sex ska vara roligt, respektfullt och ödmjukt - då kommer njutningen ganska så ohotat! De som du har hört det av har rätt ;-)

 
F

F

21 september 2010 22:36

Vilken jävla lirare.... du skulle sagt när du gick därifrån att han hade liten kuk. Det finns inget som slår ner en kille som den kommentaren.

Själv har jag samma taktik som Stamp-e. Tror jag.

http://dagligdags.blogg.se

riesling

21 september 2010 23:38

Ska använda mig av storleksfrasen nästa gång jag vill få en man att tappa självförtroendet :-)

BÅDE Stamp-e OCH du??? Det finns alltså MINST två av er därute? Jag återfår nästan hoppet om ett bra sexliv igen ...

 
F

F

22 september 2010 18:14

du skulle bara veta, grr

http://dagligdags.blogg.se

riesling

22 september 2010 19:40

Hehehe ... :-)

 
Ingen bild

Glidaren

23 september 2010 09:25

Preach woman!
Killar som "vet"..eller tror sig veta har ju fått den bilden att dom e gudar i sängen av tragiska brudar tyvärr. Få tjejer vågar säga va det e dom gillar i sängen eller vad det e som ens får dom o komma . Om han bara har träffat brudar som legat där o stönat o fejkat så e det inte konstigt att han tror att han e all that . Hur många killar e det som vet att det e bara ynka 20 % av tjejerna som kan komma av enbart penetration?.. krävs lite mer än bara stoppa den in o ut som sagt.( o om du som kille tror att alla dina ligg råkar just va brudar som ingår i den här 20% kategoring så e du ute o cyklar kompis!)
Sen tycker jag inte att man ska förlita sig helt på sin partner heller bara .. speciellt inte om det e första gången/gångerna man ses. Vi tjejer har händer oxå väl ?.. fattar han inte att stimulera dig på "bäret" så gör det själv medans han e i dig. När inte ord längre räcker får man helt enkelt själv visa :)
Jag skulle kunna hålla på i evigheter haha... så bäst att jag slutar predika nu.
Jättebra blogg måste jag säga.. kommer läsa den i framtiden oxå :)

riesling

23 september 2010 10:15

Tack ska du ha! Jättekul att du gillar min blogg - jag gillar ju din!

Till ämnet sex, jag är inte mer blyg än att jag kan rita, visa och berätta vad jag gillar och vill ha, men när jag har gjort det några gånger och dessutom sagt att det måste gå lite långsammare så jag hinner med, att jag vill ha lite mindre hårda händer/fingrar och inget av det går in - ja, då kan det kvitta för min del ... :-)

 
mally

mally

28 september 2010 22:25

amen på det!

http://www.mally.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

5 november 2010 16:01

Lite skrattretande är det allt när man stöter på de där killarna. Tycker dem borde lära sig, fast å andra sidan kanske resterande tjejer fejkat sig genom sexakten och då blir lärodelen i skymundan.
Tror inte bara att killarna "ska bli bättre" (hoppas du förstår vad jag menar med den meningen), utan vi måste anstränga oss lite också. Dvs. Sluta fejka och ge dem fel självförtroende.
Men jag gillade ditt inlägg som fan! Det var roligt att läsa (missförstå mig rätt) ;)

http://sandrasjolander.bloggplatsen.se

riesling

7 november 2010 13:52

Visst är det så att han kan ha blivit lurad av fejkande kvinnor tidigare, men mina åsikter om dt är ett helt annat inlägg ... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards