Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av riesling - 20 oktober 2010 16:42


Hahaha …


Idag hände en grej på jobbet. Som ni kanske känner till så har jag Asperger och i och med det så är jag ”bokstavstolkare”. På gott och ont …

Många gånger har jag blivit kallad kantig, obekväm, klumpig etc. 

Idag skickade jag en fråga via mejl till en kollega och fick följande svar:


”Om du ringer mig så kanske jag har ett svar på detta.”


Detta ställde till det för mig i flera minuter …

Om jag ringer så … Men om jag inte ringer, då? Så kanske han har ett svar. Och kanske inte, alltså? Ville han att jag skulle ringa eller fick jag välja själv? Skulle jag inte få svar om jag inte ringde? Eller var det ens säkert att jag skulle få svar om jag ringde? Hur skulle jag göra? (Ringde till slut efter att ha rådgjort med ytterligare en kollega och då fick jag ett adekvat svar på frågan av min kollega …)


Helt garanterat hade mitt eget mejlsvar sett ut något liknande detta: ”Ring så ska jag svara.” Då råder det inga tveksamheter om vad som ska hända. Lite mer ordergivning, sådär. Jag kan rätt ofta uppfattas som sträv, krävande, hård och kommenderande. Jag har förståelse för detta men tycker å andra sidan att det blir mindre luddigt på något sätt då …


Av riesling - 20 oktober 2010 14:26

Jag har fått en utmaning av både Katarina och Filozophie och jag kan ju aldrig låta bli så här kommer:

 

4 TV program jag ser på: Shit, bara fyra?!? Ok, Criminal Minds, House, Eastenders, Whose Line is it Anyway?

4 saker jag gjort idag: Druckit kaffe, lämnat ifrån mig barnen för en vecka framåt, tackat ja till en fest, löst två problem på jobbet

4 saker jag längtar efter: SOMMAREN, nästa löning, min födelsedagsfest, mina resor till centralamerika

4 saker på önskelistan: Ett nytt kök, en hög lön, en fantastisk älskare, att bli publicerad

4 saker jag avskyr: Ljug, lögn, människor som tror att de är bättre än andra, folk som borrar i väggarna sent om kvällarna eller tidigt på mornarna


Nu skickar jag utmaningen vidare till några som jag vill veta lite mer om:

Sajberlena

Mally

Vikki

Jeppe


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards