Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av riesling - 13 oktober 2010 13:54


Tänk att det är lika roligt varje gång! Varenda gång!


Jag var på gymmet och tränade igår och ställde mig på en cross-trainer för värma upp.
Bredvid mig stod det en ganska vältränad kille som bara hade hållit på i knappt fem minuter - det går nämligen utmärkt att snegla på de digitala reglagen på de som står bredvid dig själv. Vilket gjorde att jag även kunde se att han hade motstånd 40.
Jag kunde alltså inte låta bli att ställa in mina egna reglage på ett motstånd på 45 samt att röra cross-trainern lite, lite fortare än han ...
Bara för att.


Jag såg hur han sneglade på mina reglage och sedan på mig, en medelålders, nästan plufsig, otränad kvinna.
Då ökade han sitt motstånd till 47.
Jag kände hur det pirrade i mig och så kunde jag inte låta bli att verka helt oberörd samt höja motståndet till 50 samtidigt som jag ökade takten ännu lite mer …


Sedan körde jag på som tusan. Fastän det var både alldeles för fort och alldeles för högt motstånd för mig. Egentligen. Jag försökte att köra på så oberörd som möjligt. Tänka att det är så kul att försöka krossa andra som tror att de är bättre. I de lägena kan jag göra ganska mycket på ren vilja … (Tävlingslysten? Jag?!)


Killen gav upp när han hade hållit på i en kvart men jag försökte att se så oberörd ut som möjligt och köra på oförtrutet i en kvart till.

Bara för att …
 

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards