Alla inlägg den 13 juni 2010

Av riesling - 13 juni 2010 23:11


Det är faktiskt lite knökigt med foten. Jag fick stränga order på sjukhusakuten att inte duscha och tvätta mig för att det inte skulle rinna vatten ner på foten. Det är tydligen riktigt dumt för då kommer det bakterier in i brännskadan och det är tydligen det värsta eftersom brännskador är superkänsliga för bakterier och gärna blir infekterade - och det är inte bra.


Alltså har jag hela helgen kört raggardusch med våtservetter under armarna eftersom jag har varit hemma i min ensamhet. Nu är det dock måndag i morgon och därmed en ny dag på jobbet (som jag inte ser några problem med eftersom jag sitter vid ett skrivbord mest av tiden). Däremot vill jag inte sätta mitt rykte på spel med att visa upp mig i all min svettiga och sunkiga prakt, så jag skulle göra ett försök att duscha förut.


För att inte blöta ner foten och ge den bakterier så hängde jag benet utanför badkaret med duschdraperiet för och så fick jag sitta i en konstigt, vriden vinkel på golvet i badkaret för att kunna tvätta av mig. Samtidigt som jag aktade mig för att blöta ner benet som hängde utanför så att foten skulle klara sig.

Jag kände mig som en sådan där gummimänniska som på cirkus blir nerpressad i en liten ask ...


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards