Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Utsidan ger insidan en chans.

Av riesling - 12 oktober 2010 12:24


Har funderat lite kring sex och hur det kommer sig att man vill ha sex med någon. Jag hörde för lite sedan en fras:


Utsidan ger insidan en chans!

 

Det är sååå sant.


Alldeles för många människor har nog passerat mig förbi utan att jag har lagt märke till dem eftersom deras utsida inte har attraherat mig tillräckligt mycket för att jag skulle stanna upp och lära känna insidan. Antagligen har jag gått miste om en hel hög briljanta älskare på det sättet. (Fast det är jag som tur är lyckligt ovetande om …).


Jag förutsätter att de flesta människor har något (precis som jag själv) som går raka vägen in i deras hjärna och hjärta. För mig är det några saker. Jag gillar intelligens, humor och den typen av självsäkerhet som gör att personen inte ursäktar sig själv. Nu är jag medveten om att detta är lite svårgripbara sidor som inte syns i den första anblicken. Det krävs att jag pratar lite med människan för att märka dessa drag hos någon.


För mig är det mycket enklare att ta kontakt med eller bli uppraggad av någon som jag är attraherad av (gissar att det är så för de flesta). Men vad attraheras jag av då? Jo, jag attraheras av fint hår (jaja …), smilgropar (som kan förlåta ganska mycket …), tatueringar, ögon med liv i, vältränade armar …


Alldeles för många gånger har jag blivit helt uttråkad efter några minuter med killen som har tatueringar, vältränade armar och smilgropar eftersom han är torr, har konstig humor, ingen framåtanda eller skärpa i tanken. Men eftersom det finns en fysisk attraktion så kan jag om jag är tillräckligt uttråkad i allmänhet (?) ha sex med personen i alla fall. Sex är oftast kul och intressant och även om människan inte är en NASA-reserv så kan ju själva sexet vara intressant …


Jag sitter här och är väldigt medveten om att mina älskare genom åren inte alltid har sett ut så som jag attraheras av. Vad kan det bero på? Jo, att jag har blivit ”tvungen” att prata med någon för att vi jobbar ihop, pluggar ihop, känner gemensamma vänner eller något liknande. Och när man pratar med någon ett tag så kan personligheten ta över utseendet helt. Jag har varit med om det så himla många gånger! Plötsligt står jag där och gör snigelspår efter någon som inte ser ut ett dugg som jag attraheras av …


Sedan finns det alltid de där som tyvärr inte har en chans. Hur gärna jag än skulle vilja! Som är smarta, har humor, är finurliga, har väldigt levande ögon men som på grund av något i sitt utseende inte har en chans. För att de är fjälliga i hela ansiktet (jo, jag har träffat honom), har en andedräkt värdig en drake, har mjäll över både sina axlar, sin rygg, sina armar – ja, det står som ett litet snömoln runt honom (japp, har träffat honom också …), låter som Darth Vader när de andas och jo, jag träffade en sådan men kunde endast tänka hur det skulle låta i sängen när/om han dessutom ansträngde sig …


Sex
 
 
kiia

kiia

12 oktober 2010 12:46

knackar på o medelar att jag hittat en grymt nice blogg, åh den är din... :) Du får bli min veckansblogg minsan.... Inte illa :) Hälsa gärna på hos mej me.... kram

http://missModig.bloggplatsen.se

riesling

12 oktober 2010 14:35

Åhhhh, jösses vad glad jag blir!!
*illröd på kinderna*
Tack så mycket!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

12 oktober 2010 13:14

Visst är det så, "insidan är viktigast", men man måste ha en attraktion även till "ytan"...sedan behöver det ju inte innebära perfektion, men ngn typ av attraktion måste finnas även kroppsligen

hmmm...nu är jag själv ingen Brad Pitt, men det finns vissa saker som faktiskt inte fungerar..
Man kan vara hur charmig som helst, men luktar man vovve från munnen så NEJ TACK...

Du har rätt i att personligheten kan ta över utseendet vilket ju är tur för mig ;)

Men igen, lukta illa, sorgeband under naglarna(urk)
Jag har inget emot svettlukt som är fräsch, men är den pga att vederbörande inte duschat på tre veckor är det en annan sak...

Jag håller med i övrigt, visst kan man tända som man på ngn som är vältränad solbränd och har stora tuttar för en kväll, hon behöver inte vara nobelpristagare, men visst kan man tända på det..!

Precis som du som kvinna kan tända på den manliga stereotypen...

Men i slutändan för mig så är det nog så, att jag tänder mest på en öppen och glad kvinna som inte ser ut som en docka, som skrattar och ler och som man när man vaknar på morgonen faktiskt kan prata med ;)

Darth Vader?? suckade han tungt eller hade han mask på sig? :)








http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

12 oktober 2010 14:18

väldigt bra skrivet! känner igen mig mycket i det du skriver! och det är tyvärr så, det är utsidan som ger insidan en chans

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

riesling

12 oktober 2010 14:36

Tackar! Men visst är det så ...

 
Joanna

Joanna

12 oktober 2010 14:32

Jag gillar din blogg!

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

riesling

12 oktober 2010 14:36

Tack så mycket!

 
Jeanette

Jeanette

12 oktober 2010 14:42

Jag har en killkompis som jag vet att jag skulle kunna ha sex med när som helst. Han skickar söta sms varje morgon hur han på olika sätt kan väcka mig (och har inget med sex att göra alls), han är den enda killen ajg känner som faktiskt bryr sig helt och hållet om hur jag mår. När jag har mens (ja, jag berättar det) så skickar han hur många sms som helst om hur han skulle göra för att min magvärk skulle bli bättre. När jag var ledsen häromdagen kom han hem till mig bara för att ge mig en kram och det är någon mil mellan oss. Han är en sådan kille som alla tjejer borde vilja ha! MEN hans utseende attraherar mig inte alls! Han är jätte ful (förlåt, men det är så), svettas som en gris och är konstant röd i ansiktet. Kan man ta hans personlighet och ge till någon annan??

Förlåt för min långa kommentar men jag var bara tvungen! =)

/Jeanette

http://eruraina.bloggplatsen.se

riesling

12 oktober 2010 15:05

Kul med långa kommentarer!
Visst är det trist när det är sådär? När man skulle vilja men verkligen inte kan ... För att den fysiska attraktionen står emellan?

 
baraenjeppe

baraenjeppe

12 oktober 2010 15:42

Jeanette//
Ska skriva lite kortare denna gång ;)

Jobbigt, suck...ngn man gillar som människa, en vacker person mentalt, ngn som bryr sig, men som man inte tänder på av uppenbara skäl...!..

Säg inte förlåt, så är det...tyvärr...kanske kan du få honom att "bli snyggare"...kanske kan ni träna tillsammans?..finns det ngt du kan trigga honom att göra?..han kanske är nervös när han träffar dig så han svettas?...få honom att prova yoga?...
Blir ledsen att höra att en så schysst kille har allt det emot sig :(

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Jeanette

Jeanette

12 oktober 2010 17:16

Baraenjeppe:
Hans vikt är inget jag bryr mig om. Men han har någon utstrålning som på något sätt gör honom oattraktiv. Jag har alltid sagt att alla människor är fina på sitt sätt genom deras utstrålning. Men inte denna. Skulle vilja känna mer än vad jag gör för denna kille. Men det finns inget... Hoppas innerligt för hans skull att han hittar en tjej som inte tycker som jag för det är han värd!

http://eruraina.bloggplatsen.se

 
baraenjeppe

baraenjeppe

13 oktober 2010 09:20

Jeanette//
Ja, många glömmer av det med utstrålning,finns ju även många "vackra" människor med noll utstrålning..i den perfekta världen finns det ju ngn för alla, men tyvärr är ju inte världen perfekt...sedan är det ju så att vissa inte "passar i hop", finns ju hör och häpna en del kvinnor som inte gillar mig *chockad* ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

13 oktober 2010 09:30

Jag håller med så hårt att jag går sönder! :-))
Ojoj så bra skrivet, huvudet på spiken i varenda mening!
Min sambo är ett klockrent exempel. En man som jag ALDRIG NÅGONSIN NEVER EVER skulle ha fallit för - utifrån utseendet alltså -, om jag inte pratat med honom först, utan att veta hur han såg ut.Hade vi träffats på en fest eller likn. hade jag nog inte ens brytt mig om att prata med honom, för att jag sett honom först. Han är allt annat än snygg.
Men jag hann falla för hans personlighet innan vi träffades irl... :-)

http://firestarter.bloggplatsen.se

riesling

13 oktober 2010 11:07

Vad härligt att du träffade honom efter att du hade börjat gilla honom! jag menar, det är alltid lite förvånande att se någon man inte riktigt attraheras av men som man känner sååå väl och som man älskar hjärnan på ... Fast också alltid lika skönt att få en sådan smäll av livet och sina fördomar ... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards