Direktlänk till inlägg 7 december 2010

#7 – Your best friend

Av riesling - 7 december 2010 21:10


Ni behöver inte skrolla neråt eftersom #6 faktiskt inte har publicerats. Ni har inte missat den, den är inte med.


Åter till #7 – Your best friend


Fiktiv eller verklig?

Bara en?

Under vilken tid I mitt liv?


Jag berättar om Ullis. Ni får själva bestämma om ni tror det är sant eller inte …

Jag träffade henne när jag var kring 20 år. Det var hon med. Vi var varandras motsatser till det yttre. Just på grund av det så tog det ett tag innan vi började prata med varandra. Vi jobbade tillsammans och hade vi inte gjort det så hade vi aldrig, aldrig lärt känna varandra.


En dag kom hon och frågade mig om jag ville gå ut med henne och hennes kompisar. Nya människor är oftast kul och jag visste ju att hon var en blond, smal, populär innetjej medan jag själv hade punkiga kläder, kolsvart, färgat hår, var allmänt obstinat, vegetarian och gärna käftade mot folk, men jag tänkte att: Vafan, liksom …


Alltnog, jag tänkte att det var snällt av henne att fråga mig så jag gick med. Den kvällen var supertrevlig och vi blev vänner direkt. Superdupervänner!!

Det visade sig att vi var fruktansvärt lika på insidan och tyckte samma saker. Vi hade samma värderingar, samma tankar om livet och total förståelse för varandras nyfikenhet på livet eftersom vi var nyfikna på exakt samma sätt!!

Det var början på en fantastisk vänskap och ett totalt förtroende för varandra. Vi delade allt med varandra. Allt! Jag menar verkligen, riktigt a l l t !!! Det finns inget under den perioden i livet vi inte vet om varandra.


Vi hade varsin lägenhet, hon hade en son som var 2 år när vi började umgås. Hon hade det riktigt knapert med pengar och gick med viss regelbundenhet till pantbanken för att få lite extra pengar. Jag hade bara mig själv att tänka på. Vi sov över hos varandra nu och då. Vi pratade med varandra i telefonen varenda, jäkla dag under flera timmar. Förutom att vi jobbade ihop.

Vi utvecklade ett eget sätt att prata med varandra på jobbet så att vi fick sagt så mycket som möjligt under så kort tid det bara gick när vi möttes på jobbet! En av våra arbetskamrater undrade vid ett tillfälle vad vi pratade för språk …


Vi var ute på krogen så ofta vi kunde och hade råd och vi blev ganska självsäkra efter ett tag. Vi brukade komma till ställena, skanna av de killar som var där och bestämma oss för varsin. Som vi sedan gick hem med …

Och så ringde vi nästa dag och berättade allt. (Tänk på att detta var lååångt innan mobilernas tid.)


Vår vänskap dog långsamt ut när jag flyttade 50 mil men jag tänker på henne väldigt ofta och numera hörs vi kanske en gång vartannat år.


 
 
FiloZophie

FiloZophie

8 december 2010 13:12

Award finns att hämta hos mig:) Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

8 december 2010 15:24

Jätteskoj!
*funderar och funderar*
Återkommer när jag vet vad jag ska ta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards