Alla inlägg den 4 december 2010

Av riesling - 4 december 2010 15:16


Ja, idag var då en dag som inte passade för detta ämne …!


Eftersom jag ska ha födelsedagsfest ikväll – jag fyllde år för tre dagar sedan – så är detta en sån där dag när jag förbereder allt. Kokar, bakar, steker, lagar. Åker och handlar och svettas. Tar en kaffe och svär över att det saknas grejer. Åker till affären igen. Ja, ni har temat klart för er och förstår …?


 Jag har idag druckit X (valfri, ganska hög siffra) koppar kaffe. Till frukost smällt i mig en smoothie, ett kokt ägg och en macka med leverpastej (så att jag står mig hela dagen).


Efter det har jag slickat på chokladsmet till chokladtårtan, smakat av både hummus och örtsås, ätit två oliver medan jag hällde upp dem, smakat av min marinad till köttet, ätit en klutt deg när jag gjorde foccaccia, ätit två pepparkakor, en strimla paprika, en bit tomat, en bit ost och två olika sorters chips samt nötter.


Ikväll kommer det att bli en försvarlig mängd med vin och troligen några enstaka, fantasifulla drinkar när buffén med marinerad fläskfilé, kallskuren chark, couscous-sallad, pastasallad, dessertostar med kex, chokladtårta med chokladgrädde och alla nötter och chips är slut …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards