Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Ibland är jag tapprare än andra gånger.

Av riesling - 11 augusti 2011 21:56


Ojojoj, igår var jag obeskrivligt tapper.


Från början så är historien såhär: på fredag (imorgon) åker jag till Tunisien så jag hade tagit semester igår (onsdag) för att göra en massa hopsamlade viktigheter som jag ville få avklarade innan resan. Ni vet, klippa mig, gå till optikern och kolla synen samt köpa fler linser, gå till banken och fixa, tvätta så jag har alla favoritkläder med till mig och barnen – ja, sånt där, helt enkelt.


På tisdag em när jag gick hem från jobbet så frågade en kollega mig om inte bara hon och jag kunde ta en öl tillsammans och liksom prata ikapp oss lite. Vi har känt varandra riktigt länge men de senaste åren så har vi inte riktigt hunnit umgås på fritiden. Toppenidé, tyckte jag.


Vi satte oss på puben tvärs över från jobbet och hann på två timmar (innan de stängde vid 19) slurka i oss tre öl. Vi hade löjligt trevligt och vid den tidpunkten ville ingen av oss gå hem så vi sladdade in på ett annat hak närmare centrum där vi kunde få två öl och två shots för 96 kronor …


Ni fattade att vi myste?! Det blev flera stycken öl och flera stycken shots. Var. Och det var sådär överjordiskt trevligt som det kan bli på såna där improviserade kvällar! Vi pratade och skrattade och trivdes.

När jag kom hem vid halv tre på morgonen så var jag rätt slirig om sannigen ska fram …


Klockan nio igår på morgonen när jag satt hos frisören så var jag inte pigg. Inte över huvud taget. Inte ens i närheten av. Det var bland det tappraste jag gjort på riktigt länge. Att sitta där och bli klippt, tvättad, kollijoxad, förpigmenterad, färgad, sköljd och till slut klippt det allra sista. Det tog närmare tre timmar att bli klar. Och jag mådde som jag förtjänade och satt och andades febrilt, blundade med jämna mellanrum, drack vatten, bad om kaffe, lät bli att dricka kaffet och var på ren svenska överdjävligt bakis.

Men aldrig i hela världen att jag skulle kasta in handduken och avboka tiden. Nix, inte en chans. Jag hade ju sett fram emot att bli klippt så himla länge.


Och jag satt kvar och det blev faktiskt bra i håret. All eloge till min fantastiska frisör som stod ut med mig!


Frisören fick under tiden en liten förklaring och såg lättad ut. Hon sa att hon tyckte jag såg ”trött” ut och jag kontrade bara med att hon skulle bara veta hur det kändes från insidan …


 
 
Ingen bild

Eva N

11 augusti 2011 23:26

Såna där spontangrejor blir oftast allra roligast. Jag skrattade gott åt ditt frisörbesök, du var riktigt tapper!! Ha en härlig semester och shoppa massor av saker gjorda på självdöda kameler nu ;-)

riesling

12 augusti 2011 08:18

Du skulle bara veta hur tapper jag var ...

Tack för hälsningen! Ska ha en fantastisk semester och återkommer om en vecka dårå.

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards