Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av riesling - 8 augusti 2011 15:29


Ni vet hur jag brukar hålla på och pyssla med mitt hår?!?


Mitt numera korta men ändå halvt utvuxna hår som är asymmetriskt klippt och har en lång lugg som går att lägga bakom örat. (Herregud! Det låter inte klokt när jag skriver ner det …) med sönderblekta toppar som blir allt frissigare ju mer jag bleker utväxten i hårbotten, (Hemma själv, naturligtvis, eftersom jag ju kan själv …) ska bort och istället ska det till en mer mogen och alert frisyr.

Hos frisören.

Jag ska inte göra själv.

(Min före detta granne som är frisör brukar för övrigt rysa när hon ser mig och eller hör vad jag gör med mitt hår när jag ”kan själv” ...)


Men nu har jag alltså tröttnat på att se ut som en förvuxen, övervintrad undomswannabesomvägrarväxauppochbaravillsejättejät
teungut med blekt hår som inte alls är så coolt när man är fyrtiof … fyrtiof … lite över fyrtio som när man är tjugo-ish år.


Så nu har jag bokat en tid hos frisören. Ska dit på onsdag. Ska klippa mig riktigt kort – ni vet sådär 60-talskort, sådär som Charlize Theron i The Austronaut’s wife – samt färga håret chokladbrunt. Tänk er Vickan Beckham när hon var sådär supersnyggt kortklippt.


Jag känner mig väldigt vuxen och mogen som gör rubb och stubb hos frisören.


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards