Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av riesling - 29 augusti 2011 10:15


Nu föll min nya idol, Hjälte-Micke, flera pinnhål.


I helgen har jag tagit tag i det där med bilen. Jag körde bort den till ”min” verkstad på hörnet. Det är några romer som har verkstaden. De vill alltid ha kontant betalning och är väl inte alltid vrålnoga med kvitton. Men laga bilar, det kan de!!


Jag körde alltså dit min bil och sa något om batteriet. De kollade och sa att:


- Nänä. Det är startmotorn.


Gissa om jag blev förvånad. Hade BärgarMicke fel?!?  Och jag blev rädd. För vad kostar en startmotor?!


Jag kände att jag inte hade  mycket val eftersom jag tvivlar på att bilen går igenom en besiktning om den inte startar, så det var bara att gilla läget. Okej, laga på, sa jag till dem. De pillade och grejade ett par timmar, jag kom och hämtade bilen, de sa att batteriet inte skulle behöva bytas och så sa de att det kostade 1 500: -. Kontant. Utan kvitto.


Jag känner mig lättad, faktiskt …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards