Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av riesling - 21 augusti 2011 22:59


Oj, vad bra jag har haft det!

Enbart sol, pool, bad, shopping, vackra gossar att titta på, dricka öl, mer sol och pool!! Under en hel veckas tid.


Några reflektioner (helt utan värderingar):


Det var förvånansvärt många fransmän och polacker som turistade i Tunisien och väldigt få svenskar.


Jag trodde att eftersom vi var i Afrika (de norra delarna i och för sig, men ändå …) så skulle det finnas fler färgade människor. Ni vet afrikaner. Men icke. Den enda jag såg var en fransk turist.


Jag hade, innan min resa, en fördom om att tunisierna skulle vara små, späda, skinntorra, svartmuskiga typer á la skurkarna i Tintin. Men de var uppblandade med alla möjliga folkslag så det fanns förutom Tintinskurkarna även blonda, blåögda, ljushyllta och nordiskt långa människor samtidigt med exotiska, brunögda, modellvackra och med olivfärgad hy. Och även alla blandningar däremellan.


Folket är mycket vana vid turister, på gott och ont.


Jädrar, vad folk röker!!!!


Slutligen; Tunisien är varmt, soligt, trevligt, generöst och underbart!


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards