Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Man måste vara lite positiv ibland. Också!

Av riesling - 17 januari 2011 12:42


Det finns en ung kille här på bloggen som jag blir oerhört provocerad av. Han tycker enormt synd om sig själv och basunerar hela tiden ut hur synd det är om honom, hur tråkig han ser ut (hans eget ord är ful) och hur himla ensam han är. Han har tydligen bestämt sig för att vara negativ och tänker inte/vill inte ändra sig. Han suger energi av alla runt sig och jag har inte kommenterat honom någon gång eftersom han är så beslutsam i att må dåligt! Han är enormt envis i sitt sätt att vara negativ och får väl antagligen ut något av det.


Människor som bara, endast och enbart är/vill vara negativa är det svårt att ha att göra med. Såna människor som inte verkar ha haft en enda bra dag i sitt liv. Eller som det inte verkar ha hänt något bra över huvud taget. Riktigt så illa är det oftast inte. Det går att se något positivt runt sig i det allra mesta. Som en klok man en gång sa: Kan man vara glad åt lite så har man mycket att vara glad åt!


Men vad gäller den unga killen så tyder ju det på två saker:

1 Antingen så är han helt upptagen av sig själv som tycker att allt och alla i hela världen kretsar kring honom – alla andra är nämligen helt omöjligen fixerad på honom och hans liv, så som han tycks tro.

2 Eller så är han bara korkad som inte fattar att andra vill honom väl.


Ja, jag vet! En människa som mår dåligt har ofta sned verklighetsuppfattning, men det är ju just det jag menar. Han får väldigt, väldigt många kommentarer som är snälla och upplyftande och som är goda råd men han vägrar att lyssna på det och är bara negativ och rackar ner på andra hela tiden. Då blir det omöjligen bättre. Det enda som händer är att han cementerar sitt eget tänkande än mer.


Kanske vore det bästa att inte ge några goda råd alls så att han inte får feedback på sitt negativa beteende. Vanlig fostran, helt enkelt, oavsett om det gäller barn eller hundar eller människor som ska läras att tänka om …


 
 
susanna55

susanna55

17 januari 2011 13:30

Vet vem du menar. Har själv kommenterat i hans blogg, men han vill inte må bra. Har mest lust att klappa till honom faktiskt, så han vaknar till! Egotrippad till max???

http://susanna55.bloggplatsen.se

riesling

17 januari 2011 13:37

Precis så!!!!

 
Ewa

Ewa

17 januari 2011 15:16

Jag börjar känna mig stolt över att ha blivit blockerad hos honom för det tyder på att jag träffade rätt och kanske, kanske drar det igång en del funderingar.

Han ÄR vansinnigt provocerande!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

riesling

17 januari 2011 16:13

Ja, du ska vara stolt för någon slags öm tå har du nog trampat på ...

 
Vikki

Vikki

17 januari 2011 19:17

Hans blogg stavas "UPPMÄRKSAMHET" Jag misstänker att den är fejk nästan rakt igenom. Jag tror att han upptäckt vilka inlägg som får mest kommentarer, så då fortsätter han på det inslagna "tycksyndommig"spåret...
Sedan har vi ju "seåhörkungibaren" obegripelig svenska MEN lockar alltid med nästa inlägg för DÅ!
Nu var det länge sedan jag lockades in till dem och jag hoppas att jag inte gör det igen, vilka jäkla rubriker de än har, för innehållet är ju alltid det samma!

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

18 januari 2011 09:09

Oj, seåhörmigibaren - låt mig inte ens starta med vad jag tycker ...
Jag har också gått på att kika in på den några gånger, men det är som du säger: Svenskan är HELT obegriplig!
Jag har också slutat läsa men var tvungen att kolla in hans nya porrnovellblogg - ojoj, det var rena rama kopieringen av redan befintliga noveller eftersom det fanns hela meningar. Dessutom så var det bara hittepåfantasier som inte eggar mig eftersom det är så verklighetsfrånvänt. Ingen tjej skulle tänka på det sättet ...

 
Mally

Mally

17 januari 2011 21:29

Ja, denna människa är mer än lagom irriterande. Försökte i all välmening ge en del råd, men han är inte alls intresserad av att må bättre. Får väl mycket mer uppmärksamhet om han mår dåligt. Först tyckte jag att det va synd om honom som mådde så dåligt, nu tycker jag heeeelt andra saker.

http://www.mally.bloggagratis.se

riesling

18 januari 2011 09:10

Precis!!
Han är nog ganska så mycket fejk ...

 
sus

sus

18 januari 2011 20:15

Hej,som dom flesta ;) så vet jag vilken blogg du syftar på. Jag kikade in en gång..å aldrig mer :) Där fanns inget som tilltalade mig. Hoppas du haft en bra dag.

http://dusisus.bloggplatsen.se

riesling

18 januari 2011 22:22

Tack! Mina dagar är nästan alltid bra och har varit det idag också. Det blir lite vad man gör dem till ... ;-)
Hoppas att du haft en bra dag, själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards