Alla inlägg den 31 januari 2011

Av riesling - 31 januari 2011 14:49


I torsdags var jag lite nervös. Jag skulle hålla champagneprovning för danskar.

Jag som i och för sig är från västkusten och har växt upp med bohusländska/dalsländska samt varit i Danmark mååånga gånger, på semester, liftat runt, många Roskildefestivaler, tågluff – ja, Danmark är coolt, helt enkelt – så lite grand danska har jag väl snappat upp. Men jag skulle som sagt hålla en champagneutbildning för danskar. Och jag var lite rädd för att språket skulle förbistra tillställningen.


Så dumt av mig att vara rädd för det!

Det var ju inte svårare än att ha utbildning för svenskar. Eller för den delen på engelska som jag har haft . Om jag får säga det själv så var jag alldeles briljant …   

Det är ju bara att köra på med de fakta som gäller, terminologin är ju densamma …

Det gick hur bra som helst. De tyckte att jag gjorde bra ifrån mig och de sa i alla fall att det var lärorikt.


Nu är jag mycket lugnare och en erfarenhet rikare …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards