Alla inlägg den 22 januari 2011

Av riesling - 22 januari 2011 12:17


Igår var jag på partaj hos en kompis som fyllde 40 år. Det var toktrevligt!


Jag gillar verkligen min kompis men han har vissa sidor som gör att jag ibland kan reta upp mig till vansinne på honom. (Precis som i stort sett alla andra människor ibland känner mot andra i hela världen, alltså …) Vi ses inte så våldsamt ofta trots att vi bor ganska nära varandra (10 min med bil eller buss) men vi hörs via sms eller mejl ofta så vi är uppdaterade om varandra.


Han är en torr tönt som jag älskar för han är så himla snäll, generös, finurlig och skärpt. Han har dessutom en massa konstiga rutiner för sig – har varit singel alldeles för länge – vilket gör att han kan förstå mina fixa idéer. Vi har känt varandra i 10 år och jag vet att han alltid finns där om det skulle vara något.


Men – han känner en massa torrbollar och även om jag gillar nördar eftersom de oftast är skärpta och kunniga så hoppades jag att det igår skulle komma någon intressant människa som inte såg förskräckt ut när jag skämtade på mitt vanliga burdusa sätt eller som hade byxorna uppdragna upp till bröstkorgen.

Det gjorde det! jag träffade en ny bekantskap igår och blev sådär förälskad i människan som man kan bli ibland!


Jag kom till festen igår och hälsade på de som var där när jag kom och det var en kort kille med konstig skjorta, bruna, glada ögon och en smilgrop som genast började skoja med mig. På ett hisnande sätt!

Han hade fullt av positiv energi, massor av humor, massor av galna infall, stor skärpa i tanken, allmänbildning och ett sprudlande sätt. Vi fann varandra ganska så direkt. Han jobbade i dryckesbranschen, precis som min 40-åriga kamrat, så vi hade en del att prata om då även jag har en del erfarenhet om drycker. Vi gillade samma saker och jag ville bara stoppa ner honom i en ficka och ta med honom hem.


Hoppas att jag kan se till att våra vägar korsas igen …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards