Alla inlägg den 11 januari 2011

Av riesling - 11 januari 2011 21:03


När jag kom hem idag så var jag så hungrig att jag mådde illa. Igår kväll hade jag tagit fram biff ut frysen och lagt i kylskåpet för att tinas. Men fasen … vad tråkigt med biff liksom … Visst måste det finnas något roligare sätt att laga till det på?

Vad har jag i kylskåpet? Nämen kolla, jag har ju skogschampinjoner. Och morot. Och purjolök.


Jag delade biffarna i bitar, hackade gul lök, vitlök, skar lite morot och purjolök, delade på skogschampinjonerna, fräste på allt med smör, hällde över lite rödvin, kalvfond, grönsaksfond, lite honung, matlagningsgrädde, malde över lite svartpeppar och vitpeppar.

Jag hittade även lite grand ädelost som jag smulade ner. Sedan fick det koka ihop en liten stund. Sedan smakade jag.


Satan! Vad det var gott!

Det var så gott att jag nästan friade till mig själv …


Av riesling - 11 januari 2011 09:26


Jag är arg på den förföriskt och otroligt söta sångerskan September!


Allt sedan jag dundrade in till frisören och krävde att få bli klippt för att se ut som henne så har jag väntat på förvandlingen.


(http://riesling.bloggplatsen.se/2011/01/05/4287745-igen/)


Jag har nu fått ett ganska bryskt uppvaknande – inte ens September kan se ut som September när hon vaknar på morgonen …!!

Fy fasen, vilket pysslande det är på morgonen för att håret inte ska se ut som om jag nyss har haft jättekul i sängen med en sexprins …


Jag kan erkänna det – jag är ganska rejält arg på September! Det borde inte få lov att vara så söt och sitta där i TV och ha så himla fint hår och se så naturlig ut medan det har funnits någon välbetald stylist som har dragit och slitit i håret länge och väl för att det ska se så himla förföriskt ut när det är klart!


Jag som hellre sover trettio sekunder längre på morgonen än drar en mascaraborste genom ögonfransarna är nog inte rätt människa att ha en frisyr som kräver omtanke och omsorg på morgonen …


Dags att drälla iväg till frisören snart igen, tror jag …


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards