Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Statusen på min fot.

Av riesling - 18 juli 2010 20:26


Jag tänkte uppdatera statusen på min fot. Den som jag hällde kokande pastavatten över för några veckor sedan. Några av er har undrat så här kommer de nya förhållandena.


Foten har läkt förvånansvärt bra. Den var under en period ganska illa däran och liksom bara köttig, men numera är den täckt av sånt där tunt, skärt, ömtåligt skinn som stramar när jag sträcker på foten. Enligt heta tips från läkaren så undviker jag att visa foten i solen. Allt för att inte förvärra ärren, så nu när vi har denna underbara sommar och jag hyfsat ofta befinner mig på stranden så är min obligatoriska klädsel bikini och en strumpa. Jag skulle vilja veta vad en del av dem som glor i smyg på mig undrar …


Jag har dessutom nu lagt märke till att min fot har blivit kritvit i jämförelse med resten av mig. Så jag försökte att lösa det med BUS (brun utan sol) och har nu en fot som går åt det orangea hållet istället med mycket skärt under …


 
 
Ellen

Ellen

19 juli 2010 10:56

Ja ibland så skulle manvilja vara en liten fluga som kunde åka runt o tjuvlyssna...=0)

Men hellre en strumpa på foten än stygga ärr...
tur att det har läkt o att det gick bra...att det var foten som fick ta smällen än hela kroppen..eller att din son hade fått det över sig...

Ha nu en skön sommar trots den vita foten...det kommer en ny sommar nästa år....

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
F

F

19 juli 2010 14:00

hmmm svårt att hitta matchande lack? ;)

http://dagligdags.blogg.se

 
mally

mally

19 juli 2010 22:58

de tror säkert bara att du har gaddat dig. då får man inte heller visa sig i solen förän dt läkt ordentligt. Själv hade jag ett vitt "band" runt benet strax under knät hela första halvan av sommaren.
Så du är inte ensam, även om anledningarna kanske inte direkt är desamma.

http://www.mally.bloggagratis.se

 
Xecute

Xecute

20 juli 2010 09:39

vänta bara. folk spanar in dig nu, och nästa sommar har ALLA tjejer bikini och en strumpa. ;-))

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards