Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Att färga håret ...

Av riesling - 22 april 2010 09:17


Jag satt hemma igår kväll och var uttråkad så jag tänkte att "färga håret så att jag blir snygg till helgen" vore en bra idé ...


Det var det inte!


Eftersom mitt tålamod vad gäller sådana saker är obefintligt så skulle det ske omedelbums, naturligtvis! Jag har ju inte tid att ringa och boka tid och vänta flera dagar ...


Det slutade med att min 14-åriga dotter stod och grät över hur det såg ut (hon tog det som en personlig attack på sig och sin omvärld att hon skulle behöva skämmas över mig!) och själv sprang jag runt och letade efter en sax för att klippa bort misslyckandet.


Eftersom jag har hållit på att joxa med håret jämt (det finns inget som jag inte har utsatt mitt hår för - alla som känner mig kan intyga att det stämmer!) så blev det påverkat på ett sätt som jag (utan hårutbildning) inte kunde förutse. Håret blev orange!! Och de hårdblekta - även färgade - utväxterna blev gulgråa!!
När håret så småningom torkade så lugnade både dottern och jag ner oss. Det såg inte fullt lika illa ut då (eller om vi började vänja oss ...) Jag lovade dottern att inte börja klippa i håret också och först efter det vågade hon gå och lägga sig ...


Kan det vara så att jag ska börja betala de som har ett par års utbildning i det hela för att göra jobbet nästa gång? (Fast det är ju inte lika spännande ...)



 
 
Mita

Mita

22 april 2010 18:49

Orange är ju så inne till våren =), du blev säkert skitsnygg!!!

Tack för kommentaren föresten....

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

23 april 2010 18:29

ALDRIG att jag skulle betala för att färga håret när jag kan göra det själv! Jag tror i och för sig inte att mitt hår har fått prova på lika mycket som ditt. Varför ska man se ut som alla andra?? Det är bara nyttigt för din 14-åring att prova sin tolerans, tycker jag. ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards