Alla inlägg den 22 april 2010

Av riesling - 22 april 2010 09:17


Jag satt hemma igår kväll och var uttråkad så jag tänkte att "färga håret så att jag blir snygg till helgen" vore en bra idé ...


Det var det inte!


Eftersom mitt tålamod vad gäller sådana saker är obefintligt så skulle det ske omedelbums, naturligtvis! Jag har ju inte tid att ringa och boka tid och vänta flera dagar ...


Det slutade med att min 14-åriga dotter stod och grät över hur det såg ut (hon tog det som en personlig attack på sig och sin omvärld att hon skulle behöva skämmas över mig!) och själv sprang jag runt och letade efter en sax för att klippa bort misslyckandet.


Eftersom jag har hållit på att joxa med håret jämt (det finns inget som jag inte har utsatt mitt hår för - alla som känner mig kan intyga att det stämmer!) så blev det påverkat på ett sätt som jag (utan hårutbildning) inte kunde förutse. Håret blev orange!! Och de hårdblekta - även färgade - utväxterna blev gulgråa!!
När håret så småningom torkade så lugnade både dottern och jag ner oss. Det såg inte fullt lika illa ut då (eller om vi började vänja oss ...) Jag lovade dottern att inte börja klippa i håret också och först efter det vågade hon gå och lägga sig ...


Kan det vara så att jag ska börja betala de som har ett par års utbildning i det hela för att göra jobbet nästa gång? (Fast det är ju inte lika spännande ...)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards