Alla inlägg den 30 april 2010

Av riesling - 30 april 2010 21:50

Jag kom att tänka på en av mina vänner som jag hade i min ungdom. Det är många år sedan och på den tiden var det mycket trendigt och åtråvärt att ha kobratelefon.


Min kompis hade kommit över en begagnad kobratelefon som hon var omåttligt stolt över. Den hade ingen ringsignal, så det var väl därför som den var tillgänglig på marknaden, men det stoppade inte min kompis. Hon inhandlade raskt en telefonsvarare som hon kopplade in tillsammans med telefonen och meddelade sedan vänner och bekanta om situationen och att de därför var tvungna att ropa efter henne på telefonsvararen.


Alltså kunde man när man var hemma hos henne och drack te höra absolut ingenting, förrän någon ropade på telefonsvararen:


-          Hallå! Maria! Det är jag. Är du där? Kom och prata. Hallå!


Och min kompis gick och svarade i telefonen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards