Alla inlägg den 21 februari 2011

Av riesling - 21 februari 2011 21:30


I lördags så hade jag en sedan länge inbokad frossarmiddag med en god vän som är lika förtjust i god mat som jag. Hon har dessutom vett att uppskatta mumsiga viner och låter mig mala på i oändlighet om vinerna samtidigt som hon ser intresserad ut vilket gör mig barnsligt lycklig!


Vi hade bestämt att vi skulle ha skaldjur och riesling.


Vi var iväg på lördag och handlade färska skaldjur i hötorgshallen här i Stockholm och vi är båda intresserade av mat samt har ganska bestämda åsikter så det blev lite av storhetsvansinne när vi stod där framför skaldjuren i fiskdisken. Vi handlade för nästan 1200:- av havets mumsigheter. Vi köpte havskräftor, hummer, pilgrimsmusslor, tigerräkor, blåmusslor, ostron och vanliga räkor.



Sedan köpte vi till sånt annat som behövdes också.


    


Med fulla kassar åkte vi hem och satte igång.

Men allra först skulle vi ha champagne såklart!


  


Vi marinerade, fräste på, kokade i vin, ugnsgratinerade och blev ganska så törstiga ...

Så vi tänkte att det var väl bäst att börja med rieslingen.

Som var en Eitelsbacher Karthäuserhofberg 1990 samt en Eitelsbacher Karthäuserhofberg 2006.

Jösses! Det var så in i jäsiken gott!!!

Satan, alltså!!!


  

      


Sedan var vi beredda att frossa - så det gjorde vi!


     


   


   


Jag kan fortfarande känna mig lycklig över lördagen ...


   

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards