Alla inlägg den 5 februari 2011

Av riesling - 5 februari 2011 12:25


Igår kväll när jag kom hem efter jobbet så tog jag mig ett glas vin.

Jag har jobbat riktigt hårt och intensivt de senaste veckorna med några projekt och igår lämnade jag in det sista. Så jag kände mig jättevärd ett glas vin. Ett glas gott vin.


Men, vilket skulle jag ta? Något riktigt gott, såklart. Jag glodde igenom mina skåp där jag har mina viner liggande och fick se det:

Ürziger Würzgarten 2007 från Dr Loosen som är en riesling spätlese.

Den fick det bli såklart!


Jag hällde upp ett glas och doftade i glaset - wow! Det var friskt, fräscht, fruktigt, mineraligt. Mina mungipor drogs ofrivilligt uppåt.

Jag tog en klunk av vinet - oj!! Det var fylligt, sötfruktigt, mycket aprikostoner, citrus, gröna äpplen och mineral.


Jag svalde lyckligt ner klunken och kände att - Ja, nu kan jag dö.

Det går bra, faktiskt, och gör ingenting eftersom jag har smakat det godaste vinet i världen nu.

Sen satt jag och slurkade på det vinet hela kvällen och var nog den lyckligaste människan av alla igår kväll ...


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards