Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Jag är förlorad ...

Av riesling - 10 oktober 2011 20:50


Tredje dejten har fällt mig totalt. Jag kan bara tänka på gotlänningen nu!

Det var såhär.


Vi skulle ses på en utställning och det var på lördag eftermiddag. Jag såg till att ha hela kvällen ledig ifall han ville ses under en längre period …

Dessutom, tänkte jag, det är tredje gången vi ses och man vet faktiskt aldrig hur det kan sluta...

Jag kalkylerade med möjligheten att åka hem till honom om det nu föll väl ut. Men å andra sidan ville jag då verkligen inte ge ifrån mig intrycket att jag hade räknat med något sådant så det var en balansgång som jag var tvungen att klara av. Det krävs väldigt noggrann planering att inte verka planerad …


Alltså, jag duschade, rakade alla möjliga ställen, smorde in mig med luktagottkräm, tog på mig matchande underkläder. Men inte mina finaste eftersom jag inte ville intrycket av att ha räknat med att visa upp dem. Fast inte såna där ruggiga mensunderkläder heller utan mer hela, rena, matchande men inte allt för sexiga. Sedan valde jag mellan att visa ben eller urringning men kom fram till att urringning var bra eftersom han kan se den om vi sitter ner och pratar med varandra. Alltså fick det bli jeans och sexig topp.


Jag kunde inte ta med rena trosor och tandborste för i så fall hade det verkat som om jag hade tänkt att sova över och det ville jag inte att det skulle verka som, så jag packade ner en liten reseflaska med Listerine för att vara rädd om mina tänder samt en pytteliten flaska ansiktskräm (som det skulle verka att jag alltid bär omkring i min väska …)

Lite smink och busigt hår och så bar det iväg.


Vi träffades på utställningen, gick runt, småpratade och hade trevligt. På tredje våningen i huset fanns en restaurang och vi hamnade till slut där för att käka eftersom det hade blivit den tiden på dygnet. (Kväll)


Vi åt och delade en flaska vin. Vi pratade och pratade och pratade.  Han är galet trevlig, artig, respektfull, finurlig. Han är riktigt skärpt, allmänbildad, omtänksam, lyhörd.


Vi hade med andra ord mycket trevligt och efter det gick vi till en bar och tog en drink. På vägen till baren så blev vi fysiska och när vi väl hade börjat så var det helt omöjligt att hålla händerna för sig själv eller att inte hångla som en tonåring …

Han är en attraktiv blandning mellan bestämdhet och mjukhet som gör mig ganska vimsig …


När vi var på baren och drack varsin drink medan vi tog på varandra mer eller mindre uppenbart, så gjorde hans ganska ledsna fras in i mitt öra: ”Det är för mycket folk runt oss och du har väldigt mycket kläder på dig” att jag inte tänkte så värst länge innan vi åkte hem till honom. Vilket jag verkligen INTE ångrar!

(Sedan kom jag hem till mig själv på eftermiddagen dagen efter ...)


Han är lagom lång (läs: lång), har mjuka läppar, är vältränad, har bra händer. Han är tillräckligt gammal för att veta vad han gör och samtidigt inte skynda förbi.

Det är nu det börjar bli jobbigt. Jag inser att jag gillar honom. På riktigt. Men jag vill inte gilla honom för mycket och sedan bli ledsen ...


 
 
Ingen bild

Eva N

10 oktober 2011 22:37

Du ser vilken tur att du gick på en tredje dejt med honom :-)
Förstår din rädlsa för att bli sårad & ledsen, men det kan ju vara så att du får gilla honom utan att du blir ledsen också!
(inser att det var lättare att skriva det till nån annan än att tänka så om mig själv).

riesling

10 oktober 2011 23:32

Jo, jag är glad att jag gick på dejten. Riktigt glad! Och riktigt rädd ...

 
filoZophie

filoZophie

12 oktober 2011 11:29

Men gumman...
Först och främst är jag otroligt stolt över dig ska du veta. You go girl!
Sedan kan jag också förstå din rädsla så jag ska berätta en historia för dig, det är ok att publicera den.
Historien handlar om en kvinna som levt sitt liv med en känslokall man mest för barnens skull. När barnen blev större skilde de sig och hon flyttade ut och levde ensam ett tag. Efter ett par år träffade hon en man, en trevlig, varm och spännande man som såg henne på ett sätt som ingen gjort förut. Hon var rädd, nervös och visste inte riktigt hur hon skulle hantera situationen... Efter bara någon månad bestämde hon sig och gav sig hän helt och hållet, det fick bära eller brista. Hon hade varit ensam länge... längre än hon varit singel om man tänker efter... De två hade en himlastormande romans och hon kände sig vacker, uppskattad och sexig för en gångs skull. Sex månader senare avled mannen i en tragisk arbetsolycka. Kvinnan blev ensam, grät och trodde hjärtat skulle brista men inte en enda gång ångrade hon sig, att hon tagit chansen. Hon fick uppleva 6 månader av himlastormande lycka och den lyckan lever hon på än idag. Kvinnan var min moster och mannen hennes själsfrände. Hon fick sex underbara månader med den mannen hon ville ha i sitt liv för alltid...
Vad jag vill säga med denna historien är att man måste ta chansen, visst finns risken att bli sårad men samtidigt finns chansen att det varar för evigt... man vet aldrig förrän man försöker och det man ångar är alltid det man INTE gjorde.
Ta chansen vännen, hoppa rätt ut i det blå och se vart vindarna bär dig... Du kanske faller rätt ner mot marken... men kanske... bara kanske för vindarna dig rätt in i himmelriket.
Varmaste kramen/filoZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

riesling

14 oktober 2011 11:00

Jag är rätt så stolt över mig själv, faktiskt ...
Jag publicerar med din tillåtelse den jättejättefina berättelsen. *torkar en tår*
Det finns saker att lära sig i livet. Helt klart! Hälsa den fantastiska kvinnan från mig!

Ja, hur är det talesättet går? "Bättre att känna den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge ..."
Det ligger en del i det.
Jag tar en chans. Det är inte säkert att det funkar - å andra sidan så KAN det funka ...
Om inte annat så har mannen i fråga fått mig att känna mig uppskattad på ett väldigt trevligt sätt!

 
Olgalicious

Olgalicious

12 oktober 2011 22:20

Låter härligt jue!!
Våga är att vinna..och även ett sårat hjärta fortsätter obevekligt att slå..:) Go Girl!!

http://olgalicious.bloggplatsen.se

riesling

14 oktober 2011 10:55

Ja, du har rätt. Om man inte frågar så får man inga svar, om man inget vågar så kan man inget vinna ....

 
fina frun

fina frun

13 oktober 2011 10:38

Åh vilken härlig dejt! Jag önskar dig lycka till med mannen ifråga :)

http://finafrun.se

riesling

14 oktober 2011 10:53

Tack, gulliga du!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards