Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av riesling - 14 oktober 2011 14:17


*paniksvettas*


Jag visste att det förr eller senare skulle inträffa. Det visste jag.

Men jag förutsatte att det skulle vara lååångt kvar …


Jag menar, alla andra drabbas och det är klart att jag också kommer att drabbas. Förr eller senare. Helst senare. Om man ser till generna så förutsatte jag att det skulle inträffa senare än när andra drabbas. Jag har ju hört vänner som är betydligt yngre än jag som berättar om när de upptäckte det för första gången. Men jag som bara är fyrtiof … fyrtiof … strax över fyrtio hade ju en evighet kvar. Det där räknade jag nästan att styra på ren vilja.


Nu har jag sedan (snart) ett par månader mörkt hår och i morse när jag hade duschat så kikade jag närmare på min utväxt. Jag spekulerade i om det vore dags att färga håret i helgen.

Det var ! Det var då jag såg dem!!

Det fanns flockvis av gråa hår på min skalle!

Jag har gråa hår …!!!!!!


Skriket jag gav ifrån mig fick två barn och två katter att trängas i dörröppningen för att se vem som höll på att mörda mig.


*svettas floder i panik*


Jaja, sluta läsa nu då och stäm in i kören ”vad trodde hon egentligen, hon är ju skitgammal och har hon inte fattat att hon har gråa hår så är det ren förnekelse och så korkad får man inte vara”. Men detta var en aha-upplevelse för mig.


Jag har sedan jag var ungefär 18 år alltid haft olika slags färg på håret och färgat, tonat, rakat, blekt och joxat med håret hela tiden. De senaste (säkert) 10 åren har jag haft ljusa, bleka, ljusbruna och vita toner i olika omgångar i håret och jag kan minsann tala om att de eventuella gråa hår som sticker upp i de färgerna förvillas bort i den allmänna, ljusa villervallan.


*snyftar lite torrt och känner mig slagen av tiden som obevekligt kliver framåt oavsett vad jag tycker om det*


På lunchen idag har jag handlat hårfärg och redan ikväll ska ordningen på mitt huvud återställas …


Av riesling - 14 oktober 2011 09:27


Alltså, nu är det väl bara att vika in skägget och känna sig slagen.


Igår kväll när jag var en bra förälder och stod en och en halv timme och tittade på dotterns fotbollsmatch (mot serieledarna så de fick spö med 4-0) så hade jag min dunjacka för att inte frysa och idag när jag skulle åka till jobbet så skrapade jag rutorna på bilen innan jag åkte iväg.

I helgen som kommer ska jag lägga undan mina sandaler och sommarjackor …


*snyft*


Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards