Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Svar på kritik under förra inlägget ...

Av riesling - 10 november 2010 16:22


Du kära Mössens Förkämpe!


På intet sätt vill jag framstå som någon som nervärderar mössen! Det är mycket söta och rara djur. Genetiskt mer lika oss än andra djur och mycket annat som jag blir upplyst om ur Eder oerhörda kunskapsbank.


Att jag uttryckte mig så oerhört slarvigt och nedsättande gentemot dessa små och fina djur - för att inte glömma smarta - är ett stort misstag från min sida som jag framgent noga ska akta mig för att göra om.


För att nyansera min nonchalanta åsikt så vill jag härmed precisera mitt uttalande med följande fakta i målet:

Möss är rent storleksmässigt ganska små och därmed lättare att slå något hårt i huvudet på SAMTIDIGT som jag kan vara ganska säker på att mitt uppsåt lyckas i första försöket.


Med en katt eller hund eller för all del häst, skulle jag vara mer rädd att inte få till rätt schwung direkt utan känna risken att djuret kanske skulle lida en aning innan jag lyckades med mitt uppdrag. Vilket skulle kännas mycket fel för mig!


Så, avslutningsvis, jag förstår den kritik som riktades mot mig och hoppas att min nyansering hjälper till att belysa min åsikt. För jag tycker på intet sätt att möss är mindre värda än andra djur. Jag gillar ju möss!


Vänligen

//Den tillfälliga och obarmhärtiga musutrotaren//


 
 
F

F

10 november 2010 18:26

jag gillar musar med.

http://dagligdags.blogg.se

riesling

10 november 2010 21:37

Tänk, jag är inte ens förvånad ... ;-)

 
susanna55

susanna55

11 november 2010 10:45

Modig du var! Kommer ihåg när jag spolade ner akvariefiskar på toan!!! Vi bodde utomlands och skulle flytta tillbaks till Sverige och visste inte vad vi skulle göra med våra fiskar som förvarades i en sån där som man brygger vin i, en grönfärgad, så man kunde inte ens se dom igenom utan att trycka näsan platt mot glaset. Vi hade övertagit dom små liven av en bekant som haft dom i en trång glasburk. Dagen för vår avfärd var vi tvugna att göra något åt dom, och av någon anledning var jag minst blödig av oss och tänkte att dom kommer att simma genom avloppet rätt ner i havet några hundra M längre ner. Det var sorgligt,,,men nödvändigt. Så är det ibland. Starkt av dig att ta saken i egna händer.

http://susanna55.bloggplatsen.se

riesling

11 november 2010 20:04

Du går minsann inte av för hackor, heller ..!! Det är inte så himla fegt att spola ner firrar. *imponerad*
Men som du skriver; ibland är sånt där nödvändigt.

 
baraenjeppe

baraenjeppe

11 november 2010 10:47

Aha, det handlar om schwungen alltså? ;)

Jag förstår dig bättre nu efter förtydligandet, och skall inte bråka mer om denna sak.


Det känns skönt att veta att du inte hyser ngn aversion mot de stackars mössen ;)

Mvh/Mössens förkämpe

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

11 november 2010 20:06

Härligt! Då är vi vänner igen, nu då?! ;-)

 
Ellen

Ellen

11 november 2010 11:23

Hej hej!

Du har nåt att hämta på min blogg...

Kram o ha en bra dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

riesling

11 november 2010 20:07

Tusen tack1
Du är verkligen så himla rar!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

12 november 2010 01:25

Har vi varit ovänner?

Du får mycket gärna göra nedriga saker mot en spindel....där har mitt intresse för djur/insekter flygigt sin kos kan jag säga....men möss som är så söta...."inser att jag eventuellt gör mig "skyldig" till samma sak som jag "anklagade" dig för".... ;)

Men lova bara att inte mörda möss när jag ser på, du måste allt få mig att vända ryggen till först ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

14 november 2010 16:05

Mössen är slut hemma hos mig nu ...

 
Vikki

Vikki

13 november 2010 21:18

Inspirerad som jag blev har jag nu själv dödat flera mössor, jag använde sax!

http://vickileh.bloggagratis.se

riesling

14 november 2010 16:06

Hahahahahahahaha!!!!

 
susanna55

susanna55

15 november 2010 22:20

Ok det var modigt av mig att spola ner dom små fiskarna, men för ett tag sedan satt jag här och grät för att jag inte kunde rädda en döende fluga, som befann sig mellan glasrutorna i köksfönstret! Gud vilken lång mening det blev!!! Det var hemskt att se den stackarn dra sin sista suck, för att den svalt ihjäl. Den föll ihop!!!Jag kunde inget göra!!!!! Den förbannade målaren som målat runt fönsterkarmarna har fått dom att fastna i varandra, men den lilla flugan hade krupit in i en springa,,,och hittade inte ut. Och jag kunde inte öppna!! Shit! Men det är skönt att skylla på målarn, att jag inte kommer åt att tvätta mellan rutorna..men nu vill jag inte se flera fluglik därinne.

http://susanna55.bloggplatsen.se

riesling

16 november 2010 10:12

Toppen att du slipper tvätta mellan fönstren!
Mindre toppen att du har ett dött djur därinne ...
Måste ha varit jättejobbigt att följa den stackars flugans kval :-( och inte kunna göra något. Jag menar, det finns massor av djur som jag tycker mindre om men jag tycker inte att de ska må dåligt eller lida för det!!!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

16 november 2010 10:05

Mössen är döda? Spindeln då? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

16 november 2010 10:14

*ryser*
Den hade jag glömt bort ....

 
baraenjeppe

baraenjeppe

16 november 2010 10:57

det var verkligen inte meningen att påminna dig igen...*ler oskyldigt*

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

riesling

16 november 2010 11:53

Morrrr .....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards