Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Skit händer ...

Av riesling - 12 juli 2010 10:48


För några veckor sedan träffade jag en man. En av de allra klipskaste män jag någonsin träffat. Intelligent, snabb i tanken, streetwise, hög EQ …

Utseendemässigt är han inte i närheten av att vara i utkanten av det jag egentligen attraheras av, men det är så fruktansvärt oviktigt och underordnat i detta fallet.


Han pratar med mig genom ögonen på ett sätt jag bara kan med få människor. Han är otroligt intelligent och låter sig inte manipuleras. Om han inte vill det själv, förstås … Han skrattar åt smart humor, är otroligt lyhörd, omtänksam och uppmärksam. Dessutom – som grädden i moset, glasyren på kakan, som pricken över tårtan – så är han utan tvekan den allra bästa älskare jag någonsin (n å g o n s i nalla kategorier!!) träffat!


Vi har umgåtts riktigt intensivt i några veckor nu. Vi har inte setts varje dag eftersom både han och jag har barn (som vi inte vill blanda in) men vi har ordnat det så ofta vi har kunnat. Däremot så har vi haft ständig kontakt. Alla dagar. Hela dagarna. Vi har ringt, skickat sms, vi har chattat hela kvällarna och stor del av nätterna. Han har fått mig att må så obeskrivligt bra och jag har börjat känna som de där männen som på julafton letar efter en bra tjur till fäktningsarenan och råkar se Ferdinand i ett argsint ögonblick: ”Honom vill jag ha!”


För några dagar sedan skulle han gå på en (sedan länge planerad) fest. Det märkliga var att han inte hörde av sig när han kom hem. Inte på hela natten. Han hörde inte av sig under hela nästa dag. Eller kvällen. Eller den natten heller.


Jag började ana onda ugglor …


Dagen efter detta hörde han av sig och grät. Han sa att han hade träffat en Ängel. En söt, fin, rar, fantastisk kvinna som han hade pratat med hela natten. Och dagen efter. Och han hade berättat om mig. Han hade kommit till insikt om sig själv men ville inte göra mig ledsen. Eller henne. Nu började han gråta riktigt ordentligt och sa att allt gick för fort för honom och han tycker så mycket om mig och verkligen vill ha mig i sitt liv. Men inte på det sättet. Men att jag är en av de allra bästa människor han någonsin träffat. Han skulle bli så ledsen om han förlorade mig. Han sa att han känner sig privilegierad som får umgås med mig. Han vill verkligen ha mig i sitt liv! Ängeln? Ja, ville hon inte ha mig i hans liv så kunde hon kvitta! Men det skulle ändå inte vara han och jag på det sättet.


Jag började fundera, kan det vara så att jag så hemskt gärna vill ha någon i mitt liv att jag börjar fundera på bröllop så fort någon är det minsta lilla vänlig mot mig?!? Men, nej, nej, NEJ! Så är det ju inte! Uppskattar jag mannen i fråga? Ja, absolut! Skulle jag bli ledsen om jag inte får träffa honom igen? Ja, helt klart. Skulle jag sakna honom om vi tappar kontakten? Som fan! Kan jag komma över detta? Javisst, det är väl varken första eller sista gången jag är med om att en relation av någon anledning inte funkar.


Jag slickar mina sår och känner plötsligt en liten bitterljuv känsla. Jag bara måste se fram emot att bli rik som ett troll förr eller senare eftersom jag har sådan otur i kärlek …


 
 
Annika

Annika

12 juli 2010 12:00

*läser intresserat*

Dagen kommer när du blir rik som ett troll....
samt gifter dig med en prins.
Vädret kommer att vara perfekt....fåglarna kvittrar vackert.
Solen skiner, alla är glada och maten perfekt.
För att inte tala om tårtan. WOW!!

*drömmer vidare och tackar för titten*

http://acka.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

12 juli 2010 12:20

Hej hej igen!!

Tänkte höra om ja fick lägga till din blogg under mina länkar...tycker om det du skriver o på det sättet du skriver...

Ja har läst flera av dina inlägg o kan inte låta bli o småle....

Ha en bra dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
filozophie

filozophie

12 juli 2010 14:02

Min vän.
Även om jag för tillfället försvunnit från bloggandet har jag absolut inte försvunnit. Jag följer dig och ett par till med värme och tillförsikt. Jag lider med dig i din besvikelse men är övertygad om att en kvinna som du kommer finna sin prins tillslut. Ibland tar det bara lite längre tid;) Men det är klart... du kan ju bli rik ändå. Tänker på dig. Kramen/FiloZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

12 juli 2010 15:53

Jag tycker att det du skriver om hurdan kontakt ni 2 hade, så borde det vara DU som är Ängeln!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

12 juli 2010 23:51

Tjejer: prinsar....finns bara i sagor;) (jag cynisk?)

 
Ingen bild

ettenaej

13 juli 2010 00:15

oj vad mycket det var skrivet nu- verkligen semester! Skönt! , men liksom - varför letar du upp de där grabbarna som är så bra men så ändå inte... bahahabbaaaa , morr från mig till honom! Jag vet ju att du reder dig :) men jag vill att det ska gå bättre för dig!

 
susanna55

susanna55

13 juli 2010 00:50

Änglar har vingar och flyger snart sin kos. Och då står han där med lång näsa, och ångrar den riktiga kvinnan,han hade på gaffeln, som nu knappast längre ens skulle vara intresserad av att få tillbaks honom om hon så fick honom på rea! Men visst, det var ju synd på en så bra älskare..:-(

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

13 juli 2010 12:26

Jag borde även jag vara rik som ett troll vid detta läge ;)
Det låter ju som killen ifråga är ganska omogen...skall erkänna att jag "kört det trickset" själv..."Jag gillar dig men inte på det sättet"...men då var jag hälften så gammal som idag..
Du skriver bra, det är kul att läsa både dina roliga och mindre roliga inlägg...jag håller ett getöga på din blogg!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

13 juli 2010 20:01

Ibland kommer det när man minst anar det (BÅDE MED PENGAR OCH KÄRLEK) och ibland när man helt enkelt ger upp!
Tycker nog killen kör med det "ärliga kortet" dvs om man är ärlig har man egentligen inte gjort ngt fel, lite fegt tycker jag och itne riktigt okej! :(

Jag står ju på andra sidan och är så där jobbigt och äckligt kär just nu :)
Tusen tack för dina fina kommentarer, det var en underbar dag och vet du ...jag kände mig riktigt snygg ;)

http://www.missvivis.se

 
Åsa

Åsa

13 juli 2010 20:48

Jag skriver under Susannas ord - totalt, han kommer ångra sig. Men aj i hjärtat! Vilket pucko! Allvarligt, vilket pucko som kan ändra sina känslor så snabbt, för vadå "inte sådana känslor" för dig? Det var ju precis det han hade. Ajajaj, ont! Fan!!!!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

14 juli 2010 10:29

Åh, alla ni gulliga människor!
Tack för support!!

Ettenaej: Tack! (Måste väl svara dig här eftersom du inte har en blogg. Än? Eller? Meddela i så fall.) Det är klart att jag reder mig, det vet du. Jag är mest förvånad över "et tu Brute", vad är det som gör att den manliga skaran beter sig så nyckfullt? Hur kan jag lyckas pricka in dem en efter en, liksom ... Kram! Vi hörs!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Katarina

Katarina

14 juli 2010 12:49

Ja, vad säger man!? Suck liksom. Så oerhört tråkigt på något som tycktes ha börjat så bra......

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 18:21

/riesling/
Hmm...den kvinnliga skaran är ganska bra på att bete sig obegripligt även den ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

14 juli 2010 22:19

Fan vad surt! Och orättvist! och jaa, jag låter som en 5-åring men det är inte rättvist!
Låt mig citera....eeeeh...någon jag inte minns vem det är, men som säkert är världskänd författare ;) :
i sagorna kysser flickorna en groda och han förvandlas till en prins. I verkligheten kysser flickorna en prins och han förvandlas till en groda.
Slicka dina sår så beklagar jag hans förlust. För, Änglar, finns dom? Njae..

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

15 juli 2010 21:45

Jag är i alla fall kär i grannens katt! Och det är besvarat!!!!! Nu kan jag inte flytta fast jag vill. Vad ska jag göra????

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

16 juli 2010 11:42

Riesling//
Män nyckfulla??...hmmm jag vill nog påstå att Ni kvinnor kan vara ganska luriga att förstå ibland Ni oxå ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 juli 2010 16:42

En del män vill både ha kakan och äta upp den.
Stå på dig tjejen, annrs gör någon annan det.

:-)

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

18 juli 2010 20:25

Jeppe: Sjuttsingen, vad rätt du har! Kvinnfolk är nyckfulla och opålitliga i större utsträckning än vad mansfolk är. Det är därför som jag trivs så mycket bättre tillsammans med män och det är därför flera av mina bästa vänner är män. Kvinnor kan vara falska på ett sätt som jag sällan har träffat på hos män.

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards