Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Vad olika det kan bli!

Av riesling - 22 mars 2011 14:31


Idag hade jag besök på jobbet av en tidigare arbetskamrat. Hon slutade för snart ett år sedan och kom hit för att ta en lunch med några av oss utvalda (väljer jag att tänka på det som …). Vi har setts och hörts emellanåt och det är en person som jag uppskattar på många sätt.


För ungefär två år sedan började hon på mitt jobb. Utan att gå in på tråkiga detaljer så satt vi som skrivbordgrannar i samma rum och eftersom hon inte trivdes alls med sina arbetsuppgifter så sög jobbet metodiskt musten ur henne helt och hållet. Jag vet inte hur många gånger jag kände hur det började plaska på min sida av skärmen mellan våra skrivbord och såg upp i ett förtvivlat och tårdräkt ansikte. (Jo, du vet både vem du är och att det är sant, ”raring”!!)


Jag är varken speciellt finkänslig eller lullar in mina åsikter i fina omskrivningar så det blev en del ärliga åsikter sagda från mig vilket gjorde att min kollega stundtals grät som Lille Skutt.


Till slut så bestämde hon sig för att säga upp sig eftersom hon inte trivdes och arbetsuppgifterna bröt ner henne. Så för knappt ett år sedan slutade hon. Utan att ha ett nytt jobb. För att hon inte mådde bra.


Eftersom hon är både handlingskraftig och kompetent så fick hon jobb efter ett tag och där har hon jobbat sedan dess. Det är ett jobb (som säljare) som passare henne så himla bra!! Precis perfekt. Jag blev så himla glad när jag såg henne idag för hon ser så himla glad, pigg och energisk ut. Så långt ifrån den gråtande människan som tappat tron på sig själv som satt mitt emot mig på jobbet.

Den som hälsade på mig idag strålade, glittrade i ögonen, var brunbränd och log med hela sig.


Ja, hon mår som hon förtjänar, helt enkelt. Så himla skönt att se!


Ta hand om dig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesling - 16 februari 2012 18:03

  Jag har precis lärt mig hur jag kan få bilder från min mobil att ”hoppa in i” min dator så nu måste jag visa ett porslin som jag hittade på jobbet.   Det var en dag när jag stod vid kaffeapparaten och väntade på att kaffet skulle ...

Av riesling - 15 februari 2012 14:11

  Jag har en dotter hemma som blir 16 år i maj. Tonåringar kan vara väldigt upptagna av sig och sitt och ha ett väldigt ensidigt och enkelspårigt och kortsiktigt perspektiv. Hemma hos mig är det jag och mina två barn som bor och eftersom jag är h...

Av riesling - 14 februari 2012 20:39

  Under min säng har jag två stycken förvaringslådor. Ni vet såna där vita IKEA-lådor i plast som sväljer en hel del? Jag har mina skor i de lådorna under min säng.   Nu har jag under några nätter blivit störd av ljudliga viskningar från de där...

Av riesling - 14 februari 2012 16:24

  Jag kan egentligen bara skicka den här som repris just idag. Fortfarande lika aktuell och sann.   Med risk att låta som en sur bittersugga utan någon slags glädje I livet så måste jag ändå få lov att trumpeta ut: Vad ÄR det som är så speciell...

Av riesling - 13 februari 2012 19:06

  Det kan inte bara vara jag som har en tonåring vars rum ser ut som om jag stiger in i ett hem av en Horrible Hoarder ...??   Min 16-åriga dotters rum ser inte ut att höra hemma i min lägenhet. Det ser ut som om det bor någon därinne som aldri...

Presentation


Alla ni som har problem - Ha inte det!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

riesling


Ovido - Quiz & Flashcards